וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנמרק: נחשף תא טרור "שתכנן נקמה על איורי מוחמד"

המשטרה עצרה שלושה בני אדם בבירה הדנית ותרה אחר חשודים נוספים, שככל הנראה תכננו לפגוע במשרדי העיתון שפרסם בשנת 2005 את "קריקטורות מוחמד" וקומם עליו רבים

שלושה בני אדם נעצרו אתמול (שישי) בקופנהגן בחשד להחזקה בלתי חוקית של נשק ולתכנון פעולות טרור במדינה - כך מדווחים כלי תקשורת בדנמרק. משטרת דנמרק הודיעה כי היא תרה אחר חשודים נוספים בפרשה נוסף לשלושה, ולא מסרה מה היה יעדה של מזימת הטרור, אולם כפי הנראה מדובר במשרדי העיתון הדני "יילנדס פוסטן", אותו העיתון שפרסם לפני שבע שנים 12 קריקטורות של הנביא מוחמד וקומם עליו בכך את זעם העולם המוסלמי, מדווח הקופנהגן פוסט.

לפי הדיווחים, השלושה נעצרו בשני אזורים שונים של הבירה הדנית על ידי שירות הביטחון הכללי הדני, והם יובאו בשבת בפני שופט, כשבינתיים החקירה נמשכת בשיתוף משטרת קופנהגן. בהודעה שפורסמה, נמסר כי מדובר בשלושה צעירים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, ירדני, טורקי ואזרח דני המתגורר דרך קבע במצרים. עם זאת, טרם התפרסמו פרטים נוספים אודות הפרשה והחשודים בה.

סימני השאלה מתגברים לנוכח ציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר של העיתונאי קארה סורנסן, איש ה-"יילנדס פוסטן", הטוען כי לא העיתון היווה את מטרת המתקפה. העיתון ספג התקפות רבות מאז שפורסמו הקריקטורות, ובימים אלה ממש ארבעה בני אדם עומדים בפני משפט על ניסיון מתקפה שכזה, לפני כשנתיים.

לקריאה נוספת
לפי שבועיים: הובאו לדין מתכנני הנקם על פרסום ציור של הנביא מוחמד
לפני שנה: תשע שנות מאסר לאדם שניסה לרצוח את מאייר קריקטורת מוחמד
מחאות בנורבגיה נגד קריקטורת מוחמד חדשה
צרפת: הועלו באש משרדי עיתון שלעג לנביא מוחמד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully