וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאו לדין מתכנני הנקם על פרסום ציור של הנביא מוחמד

ארבעת הנאשמים בתכנון פעולות טרור נגד העיתון הדני שפרסם קריקטורה של הנביא הובאו לדין בקופנהגן, כאשר הם מואשמים בכוונה לבצע פיגוע המוני ופגיעה ישירה בנסיך דנמרק

ארבעת הנאשמים בתכנון פעולות טרור בדנמרק בתגובה לפרסום הקריקטורות של הנביא מוחמד, הובאו אתמול (שישי) על ידי כוחות משטרה לבית המשפט הסמוך לבירה קופנהגן, לתחילת משפטם. הארבעה - שלושה אזרחים שוודים ואזרח תוניסאי המתגורר בשוודיה - עלולים להישלח ל-16 שנות מאסר במידה שיימצאו אשמים בתכנון פעולות טרור נגד העיתון הדני שפרסם 12 איורים של הנביא הקדוש לאיסלם בשנת 2005.

כתב האישום מתאר תוכנית שרקמו הארבעה במטרה לגרום לאבדות רבות בנפש תוך ביצוע ירי לעבר משרדי העיתון הדני "יילנדס פוסטן". לפי הערכות התביעה, המטרה הייתה להוציא לפועל פיגוע בזמן שנערך בבניין המשרדים טקס להענקת פרסים בתחום הספורט. לטקס זה הוזמן גם הנסיך הדני פרדריק ולטענת התביעה, הוא זה שהיווה את המטרה המרכזית של הפיגוע המתוכנן.

תת מקלע עם משתיק קול, אקדח וקליעים רבים

סעיפי האישום כוללים פעילות טרור והחזקת נשק לא חוקית כאשר תת מקלע עם משתיק קול, אקדח וקליעים רבים נמצאו ברשותם של הנאשמים, לאחר שמעקב ממושך הוביל למעצרם בסוף 2010. הנאשמים מכחישים את החשדות המיוחסים להם, זאת פרט לאזרח הטוניסאי, דהארי בן מוחמד זלוטי, שהביע נכונות להודות בהחזקת נשק בניגוד לחוק, אך סירב להודות בתכנון פעולות טרור. פסק דין במשפט צפוי בעוד כחודשיים.

על אף החרטה שהביע העיתון על פרסום הקריקטורות, בתחילת 2011 נשפט אזרח סומלי לאחר שפרץ לביתו של קורט וסטרגארד, הקריקטוריסט שצייר את הנביא, ונופף בגרזן במטרה להורגו. וסטרגארד, שהצליח לנעול עצמו באחד מחדרי ביתו, ניצל מהמתקפה. התוקף נידון אז לתשע שנות מאסר.

עוד כותרות סביב הקריקטורה של הנביא מוחמד:
דנמרק: ניסה לרצוח מאייר קריקטורת מוחמד - ונכלא
צרפת: הועלו באש משרדי עיתון שלעג לנביא מוחמד
מחאות בנורבגיה נגד קריקטורת מוחמד חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully