וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הורה לשחרר את כספי הסיוע לרשות הפלסטינית

הנשיא האמריקאי חתם על כתב ויתור, המפשיר את הכספים שהוקפאו על ידי הקונגרס בשנה שעברה בעקבות הפנייה הפלסטינית לאו"ם: "זה חשוב לאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית"

הנשיא האמריקאי מפשיר את הסיוע לפלסטינית במהלך עוקף קונגרס: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם אתמול (שישי) על מסמך ויתור, המאפשר את הסרת החסמים על הסיוע לרשות הפלסטינית, אשר הוטלו על ידי הקונגרס בשנה שעברה – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. עם חתימתו על המסמך, הסביר אובמה כי הסיוע "חשוב לאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית".

חבילת הסיוע בסך 192 מיליון דולר הוקפאה על ידי הקונגרס בחודש ספטמבר האחרון לאחר שהרשות הפלסטינית פנו לאו"ם לקבלת הכרה. בדצמבר, הקונגרס האמריקאי שחרר 40 מיליון דולר מכספי הסיוע, אולם מחלקת המדינה הביעה חשש שהכספים לא יספיקו על מנת לתת מענה למצב הכלכלי וההומניטרי הקשה בו נמצאים הפלסטינים.

במזכר שנשלח למזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, ופורסם על ידי הבית הלבן, הנשיא ציין כי ראוי לשחרר את הכספים לרשות, בשל החשיבות לאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית. לאחר שחתם על מסמך הוויתור, הורה אובמה לקלינטון להודיע לקונגרס על המהלך.

דובר הבית הלבן, טומי וייטור, אמר כי הכספים נועדו "להבטיח את המשך קיומה של הממשלה המתונה של הרשות הפלסטינית, בהנהגת יו"ר הרשות, אבו מאזן, וראש הממשלה סלאם פיאד". הוא הוסיף כי "הרשות הפלסטינית הכירה בזכותה של ישראל להתקיים, ויתרה על האלימות וקיבלה הסכמים קודמים, בהם מפת הדרכים. ארצות הברית מחויבת לשלום צודק, מקיף ובר קיימא במזרח התיכון, כזה המתבסס על פתרון שתי המדינות".

בחודש שעבר: הקונגרס שחרר 88.9 מיליון דולר

כבר בחודש שעבר שחרר הקונגרס 88.6 מיליון דולר מכספי הסיוע לרשות שהוקפאו בשנה שעברה, בעקבות לחץ מצד הממשל. חברת הקונגרס קיי גריינג'ר, המכהנת כראש ועדת המשנה בנושא סיוע חוץ, הודיעה כי היא מוכנה לשחרר את מלוא הסכום שהוקפא – 147 מיליון דולר, אולם יו"ר הוועדה ליחסי חוץ, אילינה רוס-לטינן, הגבילה את שחרור הכספים. במכתב חריף שהעבירה למזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, הסבירה רוס-לטינן כי היא מוכנה לשחרר את כספי הסיוע בתנאי שלא ייעשה בו שימוש ל"סיוע ושיקום בעזה הנשלטת על ידי חמאס", בניית כבישים בגדה המערבית או מסחר וקידום תיירות ברשות הפלסטינית.

כספי הסיוע מארצות הברית מועברים מדי שנה לפלסטינים מאז 2008. הם נועדו לסייע לרשות במיזמים אזרחיים, ברכישת תרופות ובהקמת תשתיות - הן בגדה המערבית והן ברצועת עזה. הקונגרס מאשר את הסיוע מדי שנה עד הראשון באוקטובר, יום סיום שנת הכספים, אולם בשנה שעברה החליטו חברי הקונגרס להקפיא העברה של כשליש מהסכום, בעקבות הפנייה החד צדדית לאו"ם, זאת בניגוד לעמדת הממשל.

(עדכון ראשון: 22:38)

לקריאה נוספת
לפני חודש: ארה"ב שחררה 88.6 מיליון דולר בכספי סיוע לרשות
בדצמבר: ארה"ב אישרה סיוע בגובה 40 מיליון דולר לפלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully