וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה סיוע בגובה 40 מיליון דולר לפלסטינים

הקונגרס האמריקאי אישר את העברת הסכום, המהווה 20% מהכספים שהוקפאו בעקבות פנייתם של הפלסטינים לקבלת הכרה מדינית באו"ם. "הכסף חיוני לחיזוק הבסיס למדינה פלסטינית בעתיד"

הקונגרס האמריקאי אישר הלילה (חמישי) העברה של 40 מיליון דולרים כסיוע לרשות הפלסטינית. מדובר ב-20% מהיקף הסיוע האמריקאי (187 מיליון דולרים) אשר הוקפא בעקבות פנייתם של הפלסטינים לקבלת הכרה מדינית באו"ם. בהודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקאית נמסר, כי הכסף יועבר למטרות כלכליות והומניטריות. "הכסף חיוני לחיזוק הבסיס למדינה פלסטינית בעתיד", נכתב בהודעה.

לפני כחודש אישרו שרי השמינייה, על אף התנגדותו של שר החוץ אביגדור ליברמן, להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים ודמי המכס שהיא גובה עבורה, בסך 100 מיליון דולרים. העברת הכספים הוקפאה לאחר שסוכנות אונסק"ו של האו"ם קיבלה לשורותיה את הפלסטינים כחברים בארגון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אף הוא את ההחלטה. בהודעה מלשכת נתניהו נמסר כי "במקרה של חזרת הרשות הפלסטינית לצעדים חד צדדיים - תיבחן מחדש העברת הכספים".

העיתון הגרמני "די וולט" דיווח לאחר החלטת השמינייה כי החלטת ישראל להפשיר את כספי המסים של הרשות הפלסטינית התקבלה בתמורה להסכמת גרמניה להשלים את עסקת מכירתה של צוללת "דולפין" נוספת לצה"ל. לפי המידע שחשפו מקורותיו של העיתון, בממשל הגרמני הבהירו לירושלים כי העסקה תוכל לצאת לפועל רק אם ישראל תערוך כמה "צעדי פשרה פוליטיים". לפי הדיווח, הקנצלרית אנגלה מרקל אף הבהירה באופן אישי לראשי סיעות האופוזיציה בפרלמנט בברלין כי מכירת הצוללת אושרה רק לאחר שבישראל הסכימו להתפשר.

עוד בנושא:
”ישראל הפשירה כספי הרשות תמורת צוללת גרמנית”
השמינייה הפשירה את כספי המסים של הרשות הפלסטינית
הפלסטינים מודים: ”נכשלנו בניסיון ההכרה באו”ם”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully