וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמינייה הפשירה את כספי המסים של הרשות הפלסטינית

טל שלו, כתבתנו המדינית

30.11.2011 / 13:00

השרים החליטו להשיב את כספי המכס שהממשלה גובה עבור הרשות הפלסטינית, שהוחרמו אחרי שאונסק"ו צירף אותה לשורותיו. פקיד בכיר: אסור שהכסף יממן גורמי טרור

ברקע התנגדותו של שר החוץ ליברמן לנושא, שרי השמינייה אישרו בצהריים (רביעי) להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים ודמי המכס שהיא גובה עבורה. העברת הכספים הוקפאה לפני כמה שבועות, אחרי שסוכנות אונסק"ו של האו"ם קיבלה לשורותיה את הפלסטינים כחברים בארגון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר אף הוא את ההחלטה. בהודעה מלשכת נתניהו נמסר כי "במקרה של חזרת הרשות הפלסטינית לצעדים חד צדדיים - תיבחן מחדש העברת הכספים". סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי דרש במהלך ישיבת השמינייה שבכל העברת כספים לרשות, יקוזזו הנזקים שנגרמו לישראל ביישובי הדרום.

גורם מדיני אמר כי הכסף שהופשר יועבר במלואו, וכי יוחזרו לפלסטינים הסכומים שהוחרמו מהם בחודש אוקטובר ובחודש נובמבר. בסך הכל מדובר על כמאה מיליון דולרים לכל חודש. עם זאת, לדבריו, אם יתברר שחלק מהכסף שיוחזר לפלסטינים משמש אותם למימון גורמים עוינים, סכום זה יקוזז מהם שנית.

גורמים מדיניים העריכו שלשום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הכספים ישוחררו עד 1 בדצמבר, המועד הבא של תשלום המשכורות ברשות הפלסטינית. בסביבת ראש הממשלה העריכו כי לנתניהו יהיה רוב בכל פורום בו יבחר להעביר את ההחלטה, בין אם בשמינייה ובין אם בקבינט. "אף אחד לא עושה פה טובה לאף אחד – אלה כספים ששומרים על הביטחון הישראלי, ומשמשים לשיתוף פעולה עם כוחות הביטחון הפלסטיניים", אמר פקיד בכיר בירושלים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. רויטרס
ההחלטה טעונה אישור של ראש הממשלה. נתניהו/רויטרס

בישיבת השמינייה, בה החליטו השרים להפשיר את הכסף, הם הדגישו כי אם הפלסטינים ישובו לנקוט צעדים חד-צדדים בפורומים בינלאומיים, ישראל תשקול שנית להקפיא את כספי המסים. כמו כן, הודגש כי הפשרת הכספים מתאפשרת, בשלב זה, רק נוכח העובדה שתהליך הפיוס בין פתח לחמאס נראה טקסי בלבד ואינו נושא משמעויות מעשיות.

בצבא התריעו: אנשי הרש"פ מאיימים להתפטר

מוקדם יותר היום, התייחס לנושא קצין בכיר בצה"ל, ואמר כי "בכל דיון שבו השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, מפקד פיקוד המרכז אבי מזרחי ומתאם הפעולות בשטחים אלוף איתן דנגוט, הובהר שחייבים להעביר את הכספים לרשות הפלסטינית". לדברי הקצין, הרוב המוחלט של הכספים משמש לתשלום משכורות, ואם הסכום לא יופשר, "יהיו תוצאות שליליות בשטח". הוא הזהיר כי "כבר עכשיו נראים סדקים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים", והתריע כי "חלק מהפעילים במנגנוני הביטחון אומרים כבר עכשיו כי ללא משכורות, הם יעזבו את עבודתם".

עוד בנושא:
מזכ”ל האו”ם לנתניהו: חדש העברת הכספים לרשות
נתניהו הורה: ישראל תקפיא העברת כספים לאונסק”ו
שר החוץ: העברת הכסף לפלסטינים - עידוד לרצח

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully