וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם לנתניהו: חדש העברת כספי המסים לרשות

המזכ"ל באן קי מון שוחח עם ראש הממשלה ודרש ממנו לחדש את העברת כספי המסים, שהוקפאו בעקבות קבלת הפלסטינים לאונסק"ו. הוא גם הביע דאגה מכוונת ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, שוחח אמש (שלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרש ממנו לחדש באופן מיידי את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית. דוברו של המזכ"ל מסר כי בשיחה בין המנהיגים הביע באן גם את דאגתו הכנה על כוונתה של ישראל להרחיב את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים, צעד שלדבריו "חותר תחת תהליך השלום ומהווה הפרה של החוק הבינלאומי".

ישראל החליטה להקפיא את העברת כספי המסים לפלסטינים בחודש שעבר, בתגובה לקבלתה של הרשות כחברה מלאה באונסק"ו - ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם. במקביל, הורה ראש הממשלה נתניהו גם להקפיא את העברת הכספים לאונסק"ו, בסך שני מיליון דולרים בשנה. גם ארצות הברית, שאחראית ל-20% מתקציבו של הארגון (כ-70 מיליון דולרים בשנה, מתוך 300 מיליון), הודיעה כי תפסיק את המימון שלה לסוכנות. קנדה, המעבירה 10 מיליון דולרים לארגון מדי שנה, נקטה גם היא צעד דומה.

כאמור, עם קבלת הפלסטינים לאונסק"ו החליטו שרי השמינייה על השהיית העברת הכספים לרשות, צעד ממנו הסתייג בעבר שר הביטחון, אהוד ברק, שטען כי הוא מנוגד לאינטרס הישראלי ועלול לפגוע בשיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית ובתפקודה של הרשות. בנוסף, החליטו השרים להאיץ בניית דירות בירושלים, בגוש עציון, ובמעלה אדומים, בהיקף של כ-2,000 יחידות דיור, באזורים שבכל הסדר עתידי יישארו בידי ישראל.

עוד על קבלת הפלסטינים לאונסק"ו:
נתניהו הורה: ישראל תקפיא העברת כספים לאונסק”ו
באן: מאמצי הקבלה הפלסטינים ”לא מועילים לאיש”
תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק”ו: האצת הבנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully