וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו: העברת הכסף לרשות - עידוד לרצח

פנחס וולף

28.11.2011 / 15:12

מספר שעות לאחר שראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה בהפשרת הכספים לרשות, יוצא נגדו שר החוץ ליברמן וטוען כי מדובר במהלך שגוי. "בכסף שלהם מותר להם לרצוח או להטיף נגד יהודים?", שאל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הבהיר בצהריים (שני) כי סיעתו מתנגדת להעברת הכספים לרשות הפלסטינית, וכי בישראל ביתנו רואים בהפשרת כספי המסים שלה צעד של כניעה לטרור. כמו כן, הוא הבהיר כי בכוונתו להעלות להצבעה כבר ביום רביעי את "חוק העמותות", או "חוק הסוכן הזר" כלשונו.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אוקטובר 2011. עומר מירון
שמע "טענות אינפנטיליות" על הכספים הפלסטיניים. ליברמן/עומר מירון

"שמעתי הרבה טענות אינפנטיליות בנושא", אמר ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו. "אומרים שזה הכסף שלהם, ובאיזו זכות אנו מחזיקים כספים של פלסטינים. אבל בכסף שלהם מותר להם לרצוח או להטיף נגד יהודים? כשאבו מאזן פוגש יותר מאלף רוצחים, שחלקם השתחררו וחלקם בדרך להשתחרר, הוא קורא להם 'לוחמי חופש', ומחליט לתת 5,000 דולר לכל מחבל?". לדברי ליברמן, הכסף לא נועד למשכורות: "מי שאומר זאת לא מבין את יחסי הכוחות בתוך הרשות הפלסטינית - זה עידוד לרצח".

שר הביטחון, אהוד ברק, הביע בישיבת סיעת העצמאות את שביעות רצונו מדברי נתניהו ואמר כי "אלו כספים ששייכים לפלסטינים, הם נאספים על ידינו והם חלק מהתרומה ליציבות של מה שקורה ברשות בכלל ובשירותי הביטחון שלהם בפרט". עוד אמר ברק כי "לאור השתנות התנאים והעובדה שהפלסטינים יורדים מחלק מהצעדים החד צדדים באו"ם, זאת הזדמנות נכונה לשים את העניין הזה מאחורינו ולהעביר את הכספים".

רמז: הסיעה לא תיפגע גם אם יוגש נגדי כתב אישום

ליברמן אמר כי ביום רביעי, בכוונתו להביא למליאת הכנסת את החוק להגבלת עמותות שמאל, או כלשונו, "חוק סוכן זר. הוא אמר: "החוק עבר בוועדת השרים לחקיקה, ונעשו כל ההתאמות בהתאם לחקיקה האמריקנית. אם תהיה בקשה מיוחדת מהקואליציה, נמתין שבוע. בשבוע האחרון צצו כמה מוקשים, ובכוונתו לפרק את המוקשים, ולא לפוצץ אותם".

בהמשך לדברים אלה, התייחס ליברמן לפרסומים על אודות כוונתו לפרוש מהקואליציה, במחאה על הכוונה לפנות מאחזים. "כנראה שהתקשורת הישראלית לא מבינה את הראש של 'ישראל ביתנו' - אין איומים, אין אולטימטומים. אם נחליט לפרוש - תדעו זאת בדיעבד כעובדה מוגמרת ולא כאיומים. להחלטות פוליטיות אין זיקה להחלטות משפטיות שיתקבלו לגבי אביגדור ליברמן", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully