וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בירך את ישראל ואיחל "שלום וביטחון"

בהודעה לרגל החג ברק אובמה הדגיש את מחויבותו לביטחון ישראל והזכיר את שאיפתו: "השגת שלום כולל המבוסס על שתי המדינות". לפני יומיים שלח איגרת דומה לנשיא פרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, פרסם היום (חמישי) הודעה לרגל יום העצמאות של ישראל. בהודעה נכתב כי "יחסינו הם ייחודיים ומבוססים על התחייבותנו האיתנה לביטחונה של ישראל, ומעוגנים באינטרסים המשותפים שלנו וערכינו המשותפים". ערכים משותפים אלו, כתב הנשיא, "ממשיכים להנחות אותנו בעבודתנו עם ישראל, ועם אחרים באזור, במאמץ להשגת שלום כולל המבוסס על פתרון שתי המדינות".

אובמה הזכיר כי "לפני 64 שנים, ארצות הברית הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה במדינת ישראל. מאז אותו יום גורלי, קשרי הידידות המיוחדים בינינו התחזקו". הנשיא איחל לעם ישראל "שלום, ביטחון, כבוד לעם ישראל ולשכנותיה". עוד ציין הנשיא כי בזכות הישגיה "הראויים לציון" של ישראל מאז הקמתה, "יש לי ולעם האמריקאי עונג רב לאחל כל טוב לנשיא פרס, לראש הממשלה נתניהו ולעם ישראל.

לפני יומיים, אובמה שיגר איגרת בעלת תוכן דומה לנשיא המדינה, שמעון פרס, לרגל יום העצמאות. באיגרת כתב הנשיא כי הוא "מבקש לשלוח את איחולי החמים ולברך אתכם בשם העם האמריקאי". עוד כתב אובמה לפרס כי הקשרים בין שתי מדינות עמוקים וחזקים וציין כי "בזמנים אלו, של שינויים מהותיים, ארצות הברית נותרת איתנה במחויבותה לביטחונה של ישראל ושלום כולל באזור".

ההודעה שנשלחה היום באה לאחר שאתמול ניצח מיט רומני, המוביל בבחירות המקדימות למועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות המדינה, בחמש מדינות בהן נערכו הפריימריז. בעקבות מה שמסתמן כניצחון של רומני, שצפוי להתמודד מול אובמה על נשיאות ארצות הברית בבחירות בנובמבר, הנשיא אובמה כבר החל לתקוף ורמז כי הוא "לא משלם את חלקו במסים", ולא יוכל "לקנות את הנשיאות בכסף". בהתבטאות חריפה נוספת נאמר כי ככל שהעם האמריקאי רואה יותר את רומני, "כך הם אוהבים אותו פחות ובוטחים בו פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully