וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנפנפת: למעלה ממיליון איש גודשים את הפארקים

המונים יצאו לשמורות הטבע והגנים על מנת לחגוג את יום העצמאות ה-64 של ישראל. עומסי תנועה מורגשים בכמה מוקדים, וכמה אתרים נסגרו למבקרים עקב עומס. צפו במפת הפקקים

קובי אליהו

(צילום:קובי אליהו, ערן גילווארג, אליה קלברינו ויובל בן אבו – גיליס, עריכה: טל רזניק)

למעלה ממליון איש ביקרו עד כה (חמישי) ביערות ובאתרי קרן קימת לישראל ביום העצמאות. אתרי קק"ל המועדפים על הישראלים בצפון הם יער חוף הכרמל, קרן הכרמל, יער ברעם דרך הנוף ביער ביריה - מירון ופארק הירדן שמלאים מאד. ביער שוויץ, יער בית קשת ויער לביא מורגשת תנועה ערה של מטיילים. במרכז - יער בן שמן ,יער חולדה ופארק הלוחם שביער חרובית מלאים ועמוסים מאד, כמו גם נחל השופט עמוס. בהרי ירושלים: יער עמינדב, הסטף, חניוני נס הרים, פארק בגין ופארק עדולם עמוסים מאוד. בדרום מורגש עומס מטיילים ביער יתיר, יער להב, יער המלאכים-שחרייה ופארק אשכול.

גם מרשות הטבע והגנים נמסר כי עד כה, פוקדים את שמורות הטבע שברשותה כ-300 אלף מטיילים. הרשות ערוכה לקבל היום ובמהלך סוף השבוע עשרות אלפי מבקרים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע.

חוגגים את יום העצמאות בפארק הירקון בתל אביב. דרור עינב
בתל אביב התחילו לנפנף/דרור עינב

בעקבות יציאת המוני ישראלים לאתרי התיירות, כבר משעות הבוקר הורגשו עומסי תנועה כבדים ברחבי הארץ. בכביש 70 מורגש עומס תנועה מיסעור עד צומת אחיהוד ובכיוון ההפוך עמוס מג'ודיידה עד צומת יאסיף.

בתוך תל אביב, קיימים עומסים כבדים באזור טיילת הרברט סמואל. כמו כן, קיים במקום עומס רב של הולכי רגל. משטרת תל אביב מבקשת מציבור הנהגים שלא להגיע באמצעות כלי רכב לאזור, וכמו כן הם מבצעים הכוונה של התנועה במקום. בנוסף, המשטרה מבקשת להימנע מהגעה לפארק ארזים בחולון בשל עומס מטיילים.

מטיילים בירדן, יום העצמאות 2012. שגב דהן, ספק 500
מצטננים במי הירדן/ספק 500, שגב דהן

לרגל יום העצמאות, נפתחו היום ללא תשלום הגנים הלאומיים קסטל ומבצר יחיעם, בנבי סמואל, בקסטל ובאפולוניה ייערכו סיורים מודרכים בעקבות מורשת ישראל. למעלה מ-40 אלך בני אדם פקדו עד כה את 64 אתרי המורשת שנפתחו ביוזמת המועצה לשימור אתרים ומשרד התרבות והספורט. שלושה מבין האתרים נסגרו הבוקר בשל עומסי יתר בהם מוזיאון בנק ישראל, מוזיאון מנחם בגין ואתר המעפילים בעתלית. כמו כן, כל החניונים באזור הפארק הלאומי ברמת גן ופארק הקישון במפרץ חיפה מלאמלאים עד אפס מקום, והציבור מתבקש שלא להגיע לאזורים אלה.

אלפי מבקרים במרכז ללימודי משטרה בקריית אתא

במרכז ללימודי משטרה בקריית אתא ביקרו עד כה למעלה 15 אלף בני אדם. לרשות הבאים הועמדו חניות רבות מהן יוצאים אוטובוסים מיוחדים המובילים את הבאים אל המקום. במרכז ללימודי משטרה מוצגות פעילויות המשטרה והאמצעים הטכנולוגיים שבאמצעותם פועלים השוטרים. כמו כן במגרש המסדרים מתקיימים מופעים מרכזיים הכוללים את תזמורת המשטרה וכן פעילויות נוספות של שוטרים, בהן: תצוגת רכב לפיזור הפגנות, השתלטות של בלשים ממשמר הגבול פרשים וכלבנים וכן תצוגת פעילות יחידת צוללנים וחילוץ.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו שנכח גם הוא באתר אמר: "אנו פותחים ביום זה חלון של היחידות השונות של המשטרה לציבור הרחב ומאפשרים לציבור להתרשם מהמשטרה על מגוון פעילויותיה".

ישראלים השאירו זבל בחגיגות יום העצמאות בשמורת פורה. יוסי הראל, רשות הטבע והגנים
מקרים רבים בהם הושארו גחלים בוערים ושיירי מדורות, שמורת פורה/רשות הטבע והגנים, יוסי הראל

יערני קק"ל דיווחו על מאות טונות של אשפה ועל מקרים רבים בהם הושארו גחלים בוערים ושיירי מדורות. בעקבות זאת ביקשו בקק"ל וברשות הטבע והגנים להזכיר לציבור המטיילים כי אין להדליק כל אש בתחומי שמורות טבע וכי יש להישמע להוראות הבטיחות, להקפיד על כיבוי אש במידה והודלקה, ולהותיר את המקום נקי לכשעוזבים.

צפון:

חוף:

מרכז:

דרום:

נגב:

(המפות באדיבות חברות decell, ו- ok2go מבית עוקץ מערכות)

עוד באותו נושא:
מטס יום העצמאות של חיל האוויר עבר בשמי תל אביב
פרס בחגיגות העצמאות: "חייבים שוויון בנטל"
מזיכרון לעצמאות: ישראל חוגגת 64

(עדכון ראשון: 9:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully