וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בחגיגות העצמאות: "חייבים שוויון בנטל"

טל שלו

26.4.2012 / 9:30

במהלך חגיגת יום העצמאות המרכזית בבית הנשיא, בנוכחות הצמרת המדינית-ביטחונית, השתתפו הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל במופע שירה. תעודות חולקו לחיילים מצטיינים

שי מכלוף

(צילום:שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל, בהשתתפות הצמרת המדינית-ביטחונית ובראשם הנשיא, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, אהוד ברק, הרמטכ"ל, אב-אלוף בני גנץ וכל אלופי המטה הכללי בהווה ובעבר, נערכה הבוקר (חמישי) בביתו של נשיא המדינה, שמעון פרס. באירוע השתתפו מאות בני אדם, בהם גם הנשיא לשעבר יצחק נבון, יו"ר האופוזיציה שאול מופז וח"כים ושרים נוספים, קציני צה"ל בעבר ובהווה, ומשפחותיהם של החיילים המצטיינים, אשר קיבלו תעודות באירוע. במסגרת המופע המרכזי "שרים עצמאות עם נשיא המדינה" שהתקיימה על מדשאת בית הנשיא בהנחיית אבי קושניר, שרו הבכירים יחד עם רמי קליישנטיין, ילדי בית הספר למוזיקה, רוני דלומי, אסתר רדא והלהקות הצבאיות.

נשיא המדינה, ראש הממשלה שר הביטחון והרמטכ"ל בחרו כל אחד בתורו לשיר שיר. פרס שר את השיר "הללויה", והסביר כי "בגלל הצירופים השונים שבו, זהו שיר ותפילה של יחיד ורבים, של תודה ותקווה". נתניהו ביקש קודם כל לשיר את תפילת "עושה שלום במרומיו" ולאחר מכן שר את השיר "עוד לא תמו כל פלאייך". שר הביטחון בחר דווקא את השיר "האמנם" (את תלכי בשדה) וסיפר שהשיר מבטא עבורו געגוע לימים עברו. הרמטכ"ל בחר את השיר "אנחנו לא צריכים" וסיפר שראש הממשלה בחר את השיר שרצה לשיר.

בטקס הענקת התעודות לחיילים המצטיינים, נשא הנשיא פרס ברכה, ושלח איחולי החלמה לחיילים שנפצעו בקריסת הבמה בהר הרצל. "מדינת ישראל גאה בכם", אמר פרס, "כוחותיכם הגנוזים עולים על כוחותיכם הגלויים. ישראל חזקה מתמיד ומסוגלת להגן על עצמה. הצדק שלנו חייב להתבסס על שוויון בנטל לעם כולו". הרמטכ"ל ברך אף הוא את המצטיינים, ושלח את תנחומיו לבני משפחת בצלאלי, שבתם הילה נהרגה במהלך ההיערכות לטקס יום העצמאות המרכזי בהר הרצל.

מופע יום העצמאות בבית הנשיא: "שרים עצמאות". עומר מירון
"שרים עצמאות עם נשיא המדינה", היום/עומר מירון

את האירוע פתח מטס כבוד חגיגי של מטוסי ומסוקי קרב ולאחריו סקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורות 120 החיילים המצטיינים שזכו לעיטור אות מצטיין הנשיא לרגל יום העצמאות. בין המשתתפים השנה גם חיה סחיווסחורדר שהייתה בת שמונה בזמן שהוריה ואחיה נהרגו בפיגוע בסבארו והיא משרתת כרל"שית בחיל הים, סגן שרון אוחיון כהן בת 28 מחולון - המשרתת כרופאה בשייטת 3 והיא הרופאה האישה הראשונה שמפליגה עם השייטת וכחלק מתפקידה השתתתפה במבצעים סודיים עם החיילים, כריס נאצר בת 20 מפתח תקווה, נוצרייה ובת לאמא פיליפינית ואבא ארגנטינאי שמשרתת כמש"קית בבה"ד 7 בצריפין. בנוסף, קיבלו את אות ההצטיינות חיילים שהשתתפו בפעולה על ספינת המרמרה.

נשיא המדינה הודיע אמש כי יעניק ביחד עם הרמטכ"ל תעודות הצטיינות לפצועי אסון קריסת גשר התאורה בהר הרצל: סמ"ר הגר זוהר וסמ"ר שי קריכלי, לאחר שאלו יתאוששו. אמש התקשר הנשיא לאמה של הגר והתעניין בשלום בתה. הנשיא שמח לשמוע כי חל שיפור במצבה ואמר: "תגידי לה שאם היא מצטיינת היא גם תצטיין בהתגברות על כאביה ומחלתה ברשותך אני והרמטכ"ל נבקר אצלה כשמצה ישתפר נקבע איתה דייט ונעניק לה את התעודה המגיע לה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully