וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שנות חיפושים: האם פרשת מג'די חלבי מסתיימת?

ב-24 במאי 2005 נראה לאחרונה החייל מג'די חלבי במקום מגוריו בדליית אל-כרמל ומאז נעלם. במהלך השנים שעברו נערכו חיפושים נרחבים אחריו שלא הביאו לפתרון התעלומה

פרשת היעלמותו של החייל מג'די חלבי, שעשויה להגיע לידי סיום, החלה לפני שבע שנים, אז נראה לאחרונה ומאז עקבותיו אבדו.

חלבי, יליד 1985, התגורר ביישוב הדרוזי דליית אל-כרמל שבכרמל. הוא החל את שירותו הצבאי בבית הספר הטכני של חיל האוויר, אולם במהלך השירות הועבר לבסיס חיל חימוש ליד חיפה. ב-24 במאי 2005 הוא נעלם, בעת שהיה בחופשה מהצבא.

על פי עדויות שונות, חלבי נראה לאחרונה בשעות אחר הצהריים, ליד הטרמפיאדה במקום מגוריו. זמן קצר לפני כן הוא משך 50 שקלים ממכשיר הכספומט הסמוך וקנה פחית משקה במסעדה סמוכה. ככל הנראה, הוא לבש בגדים אזרחיים בעת היעלמותו.

משפחתו החלה בחיפושים אחרי שעקבויו אבדו, אולם צה"ל הכריז עליו כנעדר רק כעשרה ימים לאחר מכן - החלטה שגררה ביקורת בהמשך. ההכרזה על מעמד זה הביאה להקמתו של צוות חקירה מיוחד, בראשות משטרת ישראל, ובשילוב ענף איתור נעדרים והמשטרה הצבאית החוקרת.

עמותת "לחופש נולד", שנסגרה בחודש ינואר האחרון, הציעה פרס כספי בגובה 10 מיליון דולרים לכל מי שמוסר מידע על חלבי, כמו גם על כל אחד מנעדרי ושבויי צה"ל האחרים.

נזמי חלבי , אביו של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
נזמי חלבי, אביו של החייל הנעדר/ערן גילווארג

ביולי 2010 טען בראיון ל"מעריב" יחיא פרחאן, שהורשע ברצח הנערה דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מולרובה והעציר אהרון סימחוב, כי הוא מחזיק במידע שיוביל לפתרון תעלומת היעלמותו של חלבי. משפחתו של החייל דרשה לחקור את פרחאן.

בחודש אוקטובר בשנה שעברה פקדה את משפחת חלבי טרגדיה נוספת, כאשר אחיו של החייל הנעדר, אדהם חלבי, בן 21, נהרג בתאונת דרכים בדליית אל-כרמל. מהחקירה עלה כי חלבי סטה מנתיבו בעת שהיה עם חבר בדרכו לכיוון המוחרקה, והתנגש ברכב שבא מולו ובו שני בני אדם שנפצעו באורח קל עד בינוני.

עוד בנושא
האסיר דורש: מאות אלפים תמורת מקום קבורת מג'די חלבי
עסקאות עם אסירים: על הבטחות שהתבררו כשקריות
אביו של מג'די חלבי: "עודכנו, חיים בין ייאוש לתקווה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully