וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יפנו בבית אל, מחר זה יהיה אריאל וירושלים"

יהושע בריינר

22.4.2012 / 18:30

ח"כים ופעילי הליכוד מתכנסים בגבעת האולפנה, שנבנתה על קרקע פרטית פלסטינית ואמורה להיהרס בתוך שבועיים בהוראת בג"ץ. "לפנות את ברק ממשרד הביטחון". צפו בשידור החי

LIVE

כ-1500 פעילי ליכוד וחברי כנסת מתכנסים בשעה זו (ראשון) בגבעת האולפנה השנויה במחלוקת שבהתנחלות בית אל, במטרה למחות על הפינוי המתוכנן של 30 מהדירות בשכונה, שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים. על פי החלטת בג"ץ, 30 הדירות יפונו עד ה-1 במאי, קרי עוד שבוע וחצי.

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין, הביע ביטחון באירוע כי השכונה לא תפונה: "הפינוי היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה, ולא יעלה על הדעת שהממשלה תעשה זאת. אנשים קנו את הדירות בעידוד ממשלת ברק. בא פלסטיני עם פתק וטען שהקרקע היא שלו והפרקליטות רצה לבג"ץ וטענה שצריך לפנות".

כנס ליכוד בשכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. עומר מירון
"הפינוי היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה"/עומר מירון

אלקין טען כי פינוי השכונה תגרור אחריה פינוי ישובים נוספים. "אם יפנו כאן בבית אל, מחר זה יהיה במעלה אדומים ואריאל, וזה ימשיך בירושלים, יפו וחיפה. מי שמעלה על דעתו לוותר כאן מדבר על הרס של מאות ואלפי בתים", אמר אלקין. "השאלה היא האם הפקידים במשרד המשפטים שולטים במדינה, מי ראש הממשלה והאם היועץ המשפטי לממשלה מינה עצמו לראש הממשלה? ירצו או לא ירצו הם ייאלצו ליישם את המדיניות שבשמה נבחרו".

משה פייגלין, יו"ר חטיבת "מנהיגות יהודית" בליכוד, הגיע אף הוא לאירוע, וזכה לברכות מהסובבים. אלקין ציין הינו בטוח שפייגלין "יהיה חבר כנסת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כנס ליכוד בשכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. עומר מירון
"הגיע הזמן שלא רק נהיה בשלטון אלא נעשה שינוי יסודי במערכת המשפט"/עומר מירון

חבר הכנסת יריב לוין, שנכח גם הוא בכינוס, התמקד במתקפה על מערכת המשפט: "התבלבלו כאן היוצרות, אנו בשלטון אך יש מישהו שחשוב שהוא יכול לשים עצמו מעל כולם. זהו מחטף אנטי דמוקרטי שבו קומץ שופטים שבוחרים עצמם מנסים לכפות את ערכיהים על כולנו. הגיע הזמן שלא רק נהיה בשלטון אלא נעשה שינוי יסודי במערכת המשפט, כדי שנמצא עצמנו בונים על פי חוק באופן צודק ותוך מימוש זכותנו ההיסטורית.

"מחטף אנטי דמוקרטי"

חבר הכנסת דני דנון, לעומתם, קרא לפיטורו של שר הביטחון אהןד ברק. "בוא נודה על האמת, כולנו מתלוננים על שר הביטחון אך מי שמחליט הוא ראש הממשלה ואני אומר שאנו בעד פינוי - פינוי של אהוד ברק ממשרד הביטחון".

גם נציג השכונה, הראל כהן, הסביר כי השכונה לא תיהרס, "לא רק בגלל הצדק וההיגיון, אלא כי יש כאן ריבון והיא הממשלה והממשלה היא זו שקובעת. לא ייתכן שפקידות של הפרקליטות או משרד הביטחון יקבעו מהו סדר היום של מדינת ישראל. לא הורסים שכונה פורחת בבית, בליבה של הארץ".

הבוקר אמר שר החינוך, גדעון סער, כי אם לא יימצא הסדר שימנע את הריסת הבתים, תפעל הקואליציה במישור החקיקתי. במענה לשאלה אם הממשלה עלולה ליפול כתוצאה מהרס הבתים בשכונה, אמר סער: "הממשלה לא צריכה ליפול. היא צריכה לפתור את הבעיה, והיא תצליח לפתור את הבעיה". השר הגדיר את הריסת השכונה כ"דבר הזוי".

שכונת האולפנה כוללת 14 בניינים, בהם מתגוררות 84 משפחות. סלע המחלוקת הוא חמישה בניינים, הכוללים 30 דירות, בהן מתגוררים 60 מבוגרים ו-160 ילדים, לגביהם הגיש תושב פלסטיני עתירה לבג"ץ. על פי החלטת בג"ץ, 30 הדירות אמורות להתפנות עד 1 במאי. העתירה לבג"ץ הוגשה בשנת 2008 באמצעות ארגון "יש דין", כאשר הבניינים עמדו על תילם כבר בשנת 2000.

עוד בנושא:
השר סער: "הריסת הבתים בבית אל - דבר הזוי"
נתניהו הורה לווינשטיין: מנע הריסת שכונה בבית אל
יעלון נגד ברק: "הרס שכונת האולפנה יפרק הממשלה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully