וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ:' "אות המופת לצוערי הכרמל - סמל ומסר"

22.4.2012 / 15:00

שירות בתי הסוהר העניק עיטורי מופת למשפחות 37 הצוערים שנספו בשריפה בכרמל בחודש דצמבר 2010. נציב שב"ס: "הענקת העיטור - זכות וחובה מוסרית"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

קרוב לשנה וחצי אחרי אסון הכרמל, שירות בתי הסוהר העניק היום (ראשון) עיטורי מופת לבני משפחותיהם של 37 מהצוערים שנספו בשריפה, בטקס חגיגי ביישוב יד בנימין שבשפלה. טקס הענקת העיטורים, הנערך חרף התנגדות ארגון "יד לבנים", מתקיים בנוכחות השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' ונציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר אהרון פרנקו.

אהרונוביץ' נשא דברים בטקס, ואמר כי מטרת ההנצחה אינה רק פרטית אלא נועדה להנחיל לדורות הבאים את אותם ערכים שעמדו בבסיס מעשי הנופלים. "אות המופת של שב"ס אשר הוענק לכם בני המשפחות אינו מהווה נחמה או תחליף לבני משפחותיהם אלא סמל ומסר. אנו נמשיך לתמוך בפעולות ההנצחה ולשמר את הקשר החשוב לנו מאוד עם בני המשפחות. גבורתם חקוקה בליבנו לעד".

קס הענקת עיטור המופת לצוערי שבס שנספו באסון הכרמל. דייב בוימוביץ'
הענקת עיטור המופת לבני משפחות הנספים, היום ביד בנימין/דייב בוימוביץ'

בנאומו אמר נציב שב"ס פרנקו כי הענקת עיטורי המופת היא "זכות וחובה מוסרית של הארגון בעבור אלה שנשלחו להציל חיים ושילמו עך כך בחייהם", והוסיף כי אין ספק שכל מי שנתן ידו לפינוי האסירים מהכלא ללא פגע ראוי לציון.

"את הבנים והבנות לא הכרתי, אבל עם כניסתי לתפקיד פתחתי במסע להכרת המשפחות, ובאמצעותם למדתי שהיו מלח הארץ", סיפר פרנקו. נציב שב"ס אמר כי במהלך השנה וחצי שחלפו מאז האסון למד הארגון כוחה של אחדות מהי, וכן להפיק לקחים וליישמם. "אני מבטיח לכולנו כי זכר הבנים ומורשתם לא ישכח", הוסיף. פרנקו ציין כי חללי שב"ס יוזכרו לראשונה השנה בתפילת יזכור ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

טקס הענקת עיטור המופת לצוערי שבס שנספו באסון הכרמל,. דייב בוימוביץ'
"זכר הבנים ומורשתם לא ישכח"/דייב בוימוביץ'

את ההחלטה להעניק את העיטור המופת של שירות בתי הסוהר, ולהעניקם לנספים בלבד, קיבלה ועדת העיטורים של שב"ס, אליה הצטרפו גורמים חיצוניים כגון אלופים בצה"ל, נציבי שב"ס בעבר ואנשי רוח. הוועדה עמדה בפני התלבטות אם ראוי להעניק עיטורים גם לשלושת אנשי שב"ס אשר ניצלו מהאסון. הוועדה המליצה לנציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, להעניק את אות אך ורק לנספים - בדומה להחלטה שהתקבלה במשטרת ישראל ובשרותי הכבאות.

ארגון "יד לבנים" התנגד בתוקף להענקת העיטורים, ואף שקל לעתור לבג"ץ בניסיון למנוע את המהלך. לדברי יושב ראש הארגון, אלי בן שם, ההחלטה להעניק את העיטורים למשפחות הנספים התקבלה בקלות ראש, והיא פוגעת בכבודם של חללי צה"ל ובני משפחותיהם שלא זכו לעיטור. ביום שישי האחרון, החליט בן שם שלא לפנות לבג"ץ, לאחר שקיבל הבטחה ממנהל לשכת ראש הממשלה, גיל שפר, כי תוקם ועדה שתאחד את הקריטריונים למתן עיטורי מופת לכל כוחות ביטחון ללא הבדל.

(עדכון ראשון - 13:00)

עוד בנושא:
למרות המחלוקת: היום יוענקו עיטורים לצוערים שנספו באסון הכרמל
יו"ר יד לבנים: לא לעיטורים לחללי אסון הכרמל
הכבאים שנספו באסון הכרמל יוזכרו בטקסי יום הזיכרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully