וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבאים שנספו באסון הכרמל יוזכרו בטקסי יום הזיכרון

לאחר שדווח כי ארגון "יד לבנים" החליט שהכבאים שניספו באסון הכרמל לא יונצחו בטקסי יום הזיכרון, איימו משפחותיהם לשבש את הטקסים. היום הושגה פשרה לפיה הכבאים יוזכרו "באופן חריג"

הכבאים שנהרגו באסון הכרמל יוזכרו בטקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כך הוחלט היום (שישי) בשיחה בין יו"ר ארגון "יד לבנים", אלי בן-שם לבין ראש מערך הכבאות, שחר אילון. לאחר שאתמול נחשף כי ארגון יד לבנים החליט שלא להכיר בכבאים - אורי סמנדייב, דני חייט והנער המתנדב אלעד ריבן – כחללי מערכות ישראל, וארגוני הכבאים איימו לשבש את טקסי יום הזיכרון, השתתף היום בן שם בפגישה של וועד ההורים השכולים בעפולה, בה הוחלט כי טקסי יום הזיכרון השנה יצוינו בסימן אסון הכרמל.

"החלטנו שהשנה הטקס יעמוד בסימן אסון הכרמל, ויוזכרו הכבאים והסוהרים באופן חריג, למרות שהם אינם מוגדרים כחללי מערכות ישראל. לקראת שנה הבאה שחר אילון יעמוד בפני הוועדה הציבורית להנצחת החייל ויוחלט אם להסדיר את העניין בחוק", אמר בן שם.

"ראש הממשלה הודיע כי הכבאים יונצחו מבלי לתאם איתנו והציג את יד לבנים כאילו אנחנו ארגון חסר לב", הוסיף בן שם והסביר כי "יש חוק בנושא הזה, חוק בתי קברות צבאיים, אנחנו אמונים עליו ובמסגרתו כבאים אינם מונצחים בימי זיכרון צבאיים. אנחנו לא נעשה הנצחה בניגוד לחוק ולקראת שנה הבאה יהיה צריך להיות תיקון בחקיקה על מנת לאפשר זאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה בכרמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ארגון הכבאים המקצועיים בישראל, טפסר משנה יואב גדסי, הגיב אתמול בזעם להודעת ארגון יד לבנים לפיה שלושת הכבאים שנספו בשריפה בכרמל לא יוכרו כחללי מערכות ישראל. גדסי הודיע כי אם הכבאים לא יוכרו כחללי מערכות ישראל, טקסי הזיכרון במגדל העמק ובעפולה, מקום מגוריהם של הכבאים שנספו, לא יתקיימו.

"לוחמי האש אשר חירפו נפשם בניסיון להציל מהתופת את צוערי השב"ס אינם סוג ב'", אמר גדסי. "הודעת ארגון יד לבנים הינה בגדר עלבון עמוק וקשה למשפחות הכבאים ולכלל הכבאים במדינת ישראל, במידה שלא תתקבל החלטה אחרת בהקדם נאלץ לשבש את טקסי הזיכרון ולמנוע את קיומם", אמר אתמול גדסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully