וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יד לבנים: לא לעיטורים לחללי אסון הכרמל

29.3.2012 / 16:09

יו"ר יד לבנים שלח מכתב לראש הממשלה בו תקף את החלטת השר לביטחון פנים להעניק עיטורי מופת לאנשי שירות בתי הסוהר שנספו באסון הכרמל. "זו רמיסת כבודם של חללי צה"ל", אמר

יושב ראש ארגון "יד לבנים" אלי בן שם תקף את החלטת המשרד לביטחון פנים להעניק עיטורי מופת לצוערי שירות בתי הסוהר שנספו באסון הכרמל. במכתב חריף שנשלח הבוקר (חמישי) לראש הממשלה, נכתב כי "ההחלטה שהתקבלה בימים האחרונים על ידי המשרד לביטחון פנים להעניק עיטורי מופת לצוערי שב"ס יש בה רמיסה ופגיעה בכבודם של חללי צה"ל ובני משפחותיהם". העתקים מהמכתב נשלחו לשר הביטחון אהוד ברק ולשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

לדברי בן שם, הורים שכולים רבים פנו אליו בטענה כי "מדובר בהחלטה מפלה המתעלמת באופן גס ובוטה מסיפור נפילתם של אלפי לוחמים וחיילים, שקיפחו את חייהם למען הגנת המולדת, בזירות לחימה ואסונות רבים שפקדו את צה"ל ולוחמיו". בן שם, הדגיש במכתב את הפן האישי בו מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו כאח שכול, וכתב "אחיך, יוני נתניהו ז"ל שקיבל אחרי מותו את עיטור המופת על הפעולה האמיצה שלו ושל לוחמיו, לשחרור בני ערובה ישראלים אלפי קילומטרים מהבית, באנטבה אוגנדה 1976, זכה לעיטור רק לאחר שוועדה בחנה לעומק את הנסיבות המצדיקות הענקת אותות. לצערי, בהחלטה הזו יש רמיסה גסה של אותם ערכים חשובים שעליהם חונכו דורות של לוחמים".

בן שם מותח ביקורת בעיקר על האופן והרקע שלפיהם הוחלט להעניק את העיטורים והדגיש כי במסלול הצבאי הוקמו ועדות לבחינת מתן עיטורים וצל"שים ולא אחת דחו על הסף בקשות של משפחות שיקיריהם נפלו במלחמות ישראל. "נראה כי הפעם, אותה הרגישות והמדיניות שאפיינה את גורמי הביטחון נעדרת מדיניות אחידה וברורה. ההחלטה האחרונה חידדה את הצורך בקביעת קריטריונים ברורים שימנעו הישנות של מקרים מסוג זה", הוסיף בן שם.

בסיכום המכתב ביקש יו"ר יד לבנים מראש הממשלה להתערב בנושא הרגיש מאוד של קבלת ההחלטה להעניק באופן גורף את העיטורים לאנשי שירות בתי הסוהר.

עוד באותו נושא:
הכבאים שנספו באסון הכרמל יוזכרו בטקסי יום הזיכרון
מסתמן: אחים שכולים יתגייסו לקרבי ללא אישור ההורים
לא סולחים: "יד לבנים" דחה התנצלותו של אלי ישי

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully