וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק תוקף: "יעלון וכץ לוקים ב'פייגליניזם' קשה"

טל שלו

21.4.2012 / 20:05

בשל ההתקפות של השר לעניינים אסטרטגיים ושר התחבורה על התנהלות שר הביטחון בכל הנוגע לפינוי שכונת האולפנה, האשים אותם ברק בקיצוניות. יעלון: "פינוי יביא לפירוק הממשלה"

החלפת מהלומות בצמרת הפוליטית? המשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון ושר התחבורה, ישראל כץ, תקפו היום (שבת) בחריפות את שר הביטחון, אהוד ברק, על טיפולו בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון, עם דגש על פינוי שכונת האולפנה בבית אל, שאמורה להיהרס בעוד כחודש.

במשרד הביטחון לא נשארו חייבים ופרסמו תגובה, בה נאמר כי "כץ ויעלון לקו, כנראה, ב'פייגליניזם' קשה. זה לא טוב למדינה, לביטחונה, לעתידה ולציבור בכלל". בסביבת שר הביטחון הוסיפו כי "אנו מקווים כי לטובת הציבור ונבחריו בכנסת, יסתבר כי ה'פייגליניזם' אינו תופעה מדבקת". כוונתו ב"פייגליניזם" היא למחנה הח"כ מהליכוד, שמחנהו נחשב לניצי יותר מהשאר.

אהוד ברק, שר הביטחון בהרמת כוסית של מפלגת העצמאות, ספטמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
לא נשאר חייב. ברק/דרור עינב, דרור עינב

הראשון לדבר בגנות ברק היה יעלון, שאמר באירוע שבתרבות באר שבע כי אם פרקליטות המדינה ומשרד הביטחון יתמידו בהתעקשותם לפנות את גבעת האולפנה בבית אל הדבר יוביל להתפרקות הממשלה. "אנחנו קבענו בתחילת כהונתה של הממשלה שאנחנו נשלים את האישורים של תהליכי התכנון והבנייה. פתאום אנחנו רואים איזו חדווה של הסרה ושום הסדרה", אמר יעלון. "אנחנו נאלצים להתמודד עם בעיה כמו שיש בגבעת האולפנה, שיש בה אנשים נורמטיביים שלקחו משכנתאות, אבל משרד הביטחון והפרקליטות רצים להרוס את המקום. אמרנו שלא נסיר את השכונה הזאת", הוסיף.

"זאת לא הדרך לקושש קולות בוחרים"

במקביל, שר התחבורה, כץ, שביקר בשכונת האולפנה בבית אל אמר כי בא להביע את עמדתו הברורה, לפיה הבתים בשכונה לא צריכים להיהרס, ומתח ביקורת על שר הביטחון: "הוא לקח את משרד הביטחון והפך אותו לכלי פוליטי על חשבון המתיישבים. יש דרכים אחרות לקושש קולות בוחרים". בנוסף הביע כץ תמיכה בתושבי השכונה ואמר כי "יש צורך לעדכן את עמדת הממשלה בעניין שכונת האולפנה. אין ספק שכשנתינה התשובה לבג"ץ – המדינה לא לקחה בחשבון את כל ההשלכות שלה".

בשבועות האחרונים, בעקבות פסיקת בג"ץ המורה לפנות את גבעת האולפנה בבית אל עד ה-1 במאי, מפעילים שרי הליכוד לחץ גדול על ראש הממשלה למנוע את הפינוי, ובשבוע האחרון קיים נתניהו מספר התייעצויות מצומצמות בנושא השכונה המורכבת מבתים רבי קומות בהם גרות עשרות משפחות, והורמה בסיוע ומימון משרד השיכון.

ראש הממשלה אף ביקש השבוע מהפרקליטות לבדוק אם ניתן לבקש מבג"ץ דחייה נוספת בביצוע הפינוי, על רקע ביקורת חריפה שמותחים בליכוד על "גרירת רגליים" של משרד הביטחון והגורמים המשפטיים.

לקריאה נוספת:
יעלון נגד ברק: "הרס שכונת האולפנה יפרק הממשלה"
יעלון קורא להפקיע סמכויות מברק: "מצית מדורות"
צה"ל לבג"ץ: לעכב הרס מבנים בבית אל מחשש לעימות

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully