וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק רופאים: גם פרמדיקים יורשו לקבוע מוות

נוהל חדש של משרד הבריאות יאפשר גם לפרמדיקים בניידות הטיפול הנמרץ של מד"א לקבוע מוות, בעוד שעד היום נאלצו להמתין להגעת רופא - תוך פגיעה בכבוד המת ועיכוב כוחות חירום

הנחיה חדשה של משרד הבריאות: מעתה יורשו פרמדיקים של מגן דוד אדום לקבוע ולהכריז על מוות גם ללא נוכחות של רופא. הנחיה זו תאפשר לפרמדיקים בניידות הטיפול הנמרץ בשטח לקבל בכוחות עצמם את ההחלטה על הפסקת החייאה או אי החייאה מבלי להמתין להגעת רופא למקום, ובכך תמנע את הפגיעה בכבודם ובכבוד משפחותיהם.

בנוהל שנמסר למגן דוד אדום נקבע כי במידת האפשר, תאושר או תידחה הפסקת ההחייאה רק לאחר התייעצות בזמן אמת עם רופא מומחה השוהה במוקד הארגון. החלטותיו והנחיותיו של הרופא יתועדו במערכת הממוחשבת של המוקד, או כרשומה נפרדת. לצד יתרונותיו של הנוהל החדש בתחום ההגנה על כבוד המת, יאפשר הנוהל לשחרר ניידות למשימות הצלה חיוניות במקום שימתינו ללא מעש עד להגעת רופא על מנת לבצע את קביעת המוות הרשמית.

הנוהל החדש חל רק על פרמדיקים שעברו הכשרה מיוחדת לקביעת מוות, במסגרתה נסקרו הסימנים למוות, הליכי התיעוד והבירוקרטיה הנדרשים, היבטים משפטיים ועוד. כמו כן, בנוהל הודגש כי קורס ריענון בנושא ייערך מדי שנתיים עד שלוש שנים.

לקריאה נוספת:
בשנה שעברה: מד"א יסיר את סמל ה"מגן דוד" מאמבולנסים בשטחים?
לפני שנתיים: בשל מחסור, ניידות מד"א בב"ש לא יאוישו ברופא
ארגוני ההצלה בישראל רבים על החיים שלכם

  • עוד באותו נושא:
  • מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully