וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מד"א יסיר את סמל ה"מגן דוד" מאמבולנסים בשטחים?

יהושע בריינר

23.8.2011 / 10:14

במועצת יש"ע טוענים שארגון מגן דוד אדום נכנע ללחץ הצלב האדום ומחליף הסמל שמופיע על האמבולנסים ביהודה ושומרון לסמל הרפואה הבינלאומי. מד"א: הארגון פועל לפי כללי הצלב האדום

האם מד"א יסיר את סמלו מאמבולנסים ביהודה ושומרון? במועצת יש"ע טוענים, כי ארגון מגן דוד אדום נכנע ללחץ שהפעיל עליו "הצלב האדום הבינלאומי" ויפסיק לפעול ביהודה ושומרון, בטענה שמדובר בשטח כבוש. לדברי מועצת יש"ע, בימים האחרונים החלו המועצות והיישובים השונים ביהודה ובשומרון לקבל פניות ממגן דוד אדום, בבקשה להחליף את הסמלים המופיעים על האמבולנסים שברשותם. במועצה גם מציינים, שאמבולנס שהוחזר ביממה האחרונה לתחנת מגן דוד אדום בקריית ארבע שב ללא סמל מד"א המסורתי. סמל ה"מגן דוד" של הארגון הישראלי הוחלף בסמל הרפואה הבינלאומי.

בעקבות הדיווחים, קיים ראש מועצת יש"ע, דני דיין, בירור עם מנכ"ל מד"א, אלי בין, וקבל על הסימון מחדש של האמבולנסים. ראשי המתנחלים קראו ליישובים השונים שלא להיענות לבקשות הארגון וטענו כי מדובר במהלך פוליטי. במקביל, מתכוונים נציגי המתנחלים לפנות לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כדי שיורה להפסיק לאלתר את מה שהם מכנים "מבצע הסימון". בוועד מתיישבי בנימין מוחים על הצעד ואומרים כי "מדובר בכתם שחור ומכוער על ארגון רפואי שמשיקולי בצע כסף נכנע לתכתיבים אנטי-לאומיים".

בארגון מגן דוד אדום מכחישים כי יפסיקו לפעול בשטחי יהודה ושומרון ובתגובה שמסרו לכלי התקשורת נאמר, כי "הארגון פועל על פי כללי הצלב האדום העולמי. אין למזכר ההבנות שבין מד"א לצלב האדום כל השלכה על תחנות מד"א ביהודה ושומרון ועל התושבים".

הצלב האדום קיבל את מד"א לשורותיו

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully