וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לאחר תום השבי: גלעד שליט השתחרר מצה"ל

18.4.2012 / 9:15

גלעד שליט סיים הבוקר באופן רשמי את שירותו הצבאי והועבר לאחריות משרד הביטחון שיסייע לו במהלך שיקומו. שחרורו נערך כשש שנים וחצי לאחר שהתגייס. "שוקל להתחיל לימודים"

חצי שנה בדיוק לאחר ששוחרר משבי חמאס, גלעד שליט סיים היום (רביעי) באופן רשמי את שירותו בצה"ל. שליט יועבר לאחריות משרד הביטחון, שיסייע לו בשיקום מפציעתו ומשהותו בשבי. נציגי אגף כוח האדם של צה"ל הגיעו אתמול לביתו והחתימו אותו על מספר מסמכים, במסגרת הליך פורמלי של שחרור מצה"ל, והבוקר ביצעו קציני השלישות של אגף כוח האדם פעולה רשמית להעברתו ממחשבי צה"ל למערכת הנתונים של משרד הביטחון. לדברי בני משפחתו, שליט טרם החליט מה יעשה באזרחות, אך ציינו כי כפי הנראה ישקול להתחיל בלימודים אקדמיים בשנה הבאה.

שליט שוחרר למעלה משש שנים וחצי מאז התגייס לחיל השריון. הוא היה חייל סדיר בעת שנחטף, ובמהלך השבי הועבר למסלול שירות קבע. עם שחרורו משבי החמאס, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להעניק לו את כל הסיוע הרפואי הנדרש על מנת שייכנס להליך השיקום שיסתיים בהוראת הרופאים בלבד. מדובר צה"ל נמסר אמש כי "שחרורו של רס"ל גלעד שליט יבוצע ביום ד', 18 באפריל 2012, בלא צורך בהתייצבותו האישית, כמקובל מעת לעת".

לפני חודש, החליט קצין התגמולים של משרד הביטחון להכיר בו באופן רשמי כנכה צה"ל, אך יחד עם זאת, טרם נקבע גובה אחוזי הנכות שלו. בגלל נסיבותיו המיוחדות של גלעד שליט, לאחר השהייה הממושכת בשבי ובשל אופן פציעתו, בוצעה הכרתו במסלול מהיר.

עוד באותו נושא:
נתניהו נפגש עם גלעד שליט: "עלית קצת במשקל"
5 חודשים לאחר ששוחרר: גלעד שליט הוכר כנכה צה"ל
אחרי השחרור מהשבי, גלעד שליט משתחרר מצה"ל

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully