וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 חודשים לאחר ששוחרר: גלעד שליט הוכר כנכה צה"ל

18.3.2012 / 18:11

קצין התמלוגים של משרד הביטחון החליט להכיר בשליט, בהליך מהיר, כנכה צה"ל בעקבות פציעתו בעת התקרית במהלכה נלקח בשבי. הוא זומן להעיד בפני ועדה שתקבע את אחוזי נכותו

חמישה חודשים בדיוק לאחר ששוחרר גלעד שליט משבי חמאס, החליט היום (ראשון) קצין התגמולים של משרד הביטחון להכיר בו באופן רשמי כנכה צה"ל. בהמשך לתביעתו של שליט להכיר בו כנכה בעקבות הפציעה כתוצאה מההתקפה על הטנק בו שהה באירוע החטיפה ונפילתו בשבי, הוא זומן לעדות בפני ועדה רפואית, כדי שזו תקבע את גובה נכותו. ממשרד הביטחון נמסר כי "תהליך הטיפול המתבצע סביב קליטתו של גלעד שליט באגף השיקום נעשה על פי נוהל שנקבע בנושא הטיפול בנכי צה"ל ופצועי שבי".

בגלל נסיבותיו המיוחדות של גלעד שליט לאחר שהייה ממושכת בשבי ואופן פציעתו, בוצעה הכרתו במסלול מהיר. עוד נמסר ממשרד הביטחון כי עם שחרורו מצה"ל בסוף החודש יסייע אגף השיקום בטיפולו הרפואי ובשיקומו. גורם ביטחוני מסר כי גלעד שליט הוכר במסלול מהיר כנכה צהל מאחר ו"נסיבות היותו פדוי שבי ברורות לכולם ואין מחלוקת על העובדות". כמו כן, בקרוב יעמוד שליט בפני ועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות שלו.

בשבוע שעבר, הוחלט בצה"ל כי גלעד שליט ישוחרר משירותו הצבאי בסוף החודש. שליט ישוחרר למעלה משש שנים וחצי מאז התגייס לחיל השריון, בדרגת רב סמל (רס"ל) ויועבר לאחריות משרד הביטחון. שליט היה חייל סדיר בעת שנחטף ובמהלך השבי הועבר למסלול שירות קבע. עם שחרורו משבי חמאס הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להעניק לו את כל הסיוע הרפואי הנדרש על מנת שייכנס להליך השיקום שיסתיים בהוראת הרופאים בלבד. נעם שליט, אביו של גלעד, אמר לאחר ההחלטה לוואלה! חדשות כי הוא "יודע שגלעד צפוי להשתחרר, אבל טרם נקבע לו תאריך שחרור", אם כי תאריך שכזה אכן צפוי להיקבע בזמן הקרוב.

עוד באותו נושא:
אחרי השחרור מהשבי, גלעד שליט משתחרר מצה"ל
מפגש מרגש בפריז: גלעד שליט התארח אצל סרקוזי
גלעד שליט נפגש עם משפחת מפקדו שנהרג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully