וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נפגש עם גלעד שליט: "עלית קצת במשקל"

טל שלו

29.3.2012 / 12:09

ראש הממשלה אירח בלשכתו את גלעד שליט כמעט חצי שנה לאחר ששוחרר בתום חמש וחצי שנים בשבי חמאס. בפגישה השתתף גם דוד מידן, שניהל את המגעים לעסקה מטעם נתניהו

לשכת העיתונות הממשלתית

(צילום: לע"מ)

"אני רוצה בהזדמנות זו להודות לך. אני מאוד שמח לפגוש אותך ושבסופו של דבר הצלחת להחזיר אותי", אמר גלעד שליט בפגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. יותר חמישה חודשים לאחר שנפגשו, נועדו היום (חמישי) גלעד והוריו עם ראש הממשלה, הודו לו והגישו לו מכתב. גלעד סיפר לנתניהו כי העלה שישה ק"ג מאז שוחרר מהשבי, והשניים אף דיברו על משחקי הכדורסל בהם צפה גלעד לאחרונה. שליט עדכן את נתניהו כי הוא אמור להשתחרר מהצבא בקרוב, על כך נתניהו אמר: "מברוק". ראש הממשלה איחל לגלעד ולמשפחתו חג חירות שמח ואמר כי "זה מה שנקרא יציאת מצרים, יציאת עזה. מעבדות לחירות ומחושך לאור, תרתי משמע". במפגש נכח גם דוד מידן שניהל את המגעים לשחרורו של שליט מטעם ראש הממשלה וכן המזכיר הצבאי של ראש הממשלה יוחנן לוקר.

משפחת שליט העניקה לראש הממשלה ספר צילומים של אגמון החולה, וגלעד סיפר לנתניהו כי ביקר באגמון מאז שחרורו. אביבה שליט הדגישה בפני ראש הממשלה כי הם רצו להודות גם לרעייתו, ושניכר היה שהיא מבינה את הכאב שעברה המשפחה במהלך השנים "מנקודת ראות אימהית". נתניהו הסכים, ואמר כי רעייתו תמכה רבות בשחרור ו"כל הזמן אמרה לי שצריך לחשוב על הילד במחשכים".

נתניהו עוד סיפר לגלעד כי הוא שבע רצון מההחלטה להשיבו במועד שבו שוחרר. "היה חלון הזדמנויות קצר להחזיר אותך הביתה, ולא רציתי לחכות 20 שנה", ציין ראש הממשלה. "במציאות היום במצרים, זה היה בלתי אפשרי להחזירך כבר כעת".

פגישת ביבי נתניהו וגלעד שליט,מרץ 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הודה לו על המאמצים. שליט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

שליט שוחרר החודש מצה"ל, למעלה משש שנים וחצי אחרי שהתגייס לחיל השריון, בדרגת רב סמל (רס"ל), והועבר לאחריות משרד הביטחון. במקביל, קצין התגמולים של משרד הביטחון החליט להכיר בו באופן רשמי כנכה צה"ל. בגלל נסיבותיו המיוחדות של גלעד שליט לאחר שהייה ממושכת בשבי ואופן פציעתו, בוצעה הכרתו במסלול מהיר.

מאז ששב לביתו, הקפיד שליט לשמור על הופעות פומביות מעטות באופן יחסי. בתחילת החודש, הוא טס לארצות הברית, שם צפה במשחק כדורסל עם חבריו.

פגישת ביבי נתניהו וגלעד שליט,מרץ 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
מכתב לראש הממשלה, ממשפחת שליט/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בחודש שלפני כן טס שליט, שמחזיק גם באזרחות צרפתית, לביקור אצל נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, במהלכו הודה על התרומה הצרפתית למגעים לשחרורו. "בכל יום שנה לחטיפתי, ובכל אחד מהתאריכים הסמליים שחלו לאורך תקופת שביי, הפגנת נוכחות וחזרת על מחויבותך האישית ועל מחויבותה של צרפת לשחרורי", כתב שליט לסרקוזי במכתב תודה ששיגר אליו עוד קודם לכן.

כחצי שנה חלפה מאז החלטת הממשלה הדרמטית שהוביל נתניהו, בה אישרו השרים את העסקה להחזרתו של שליט, תמורת שחרורם של 1,027 אסירים פלסטיניים מבתי הכלא הישראליים, וכעת צפוי שליט להודות באופן אישי לנתניהו ולמידן, שניהל את המגעים מטעמו.

"ההחלטה הקשה שקיבלתי בחיי"

לאחר אישור עסקת שליט, הדגיש נתניהו כי מדובר "בהחלטה הקשה" שקיבל בחייו. "לבי עם נפגעי משפחות הטרור, אני מבין את סבלם ואת מצוקתם", הסביר נתניהו, בעצמו אח שכול, בפתח ישיבת הממשלה בה אושרה העסקה, אך הדגיש כי "מנהיגות נבחנת ברגעים אלה - ביכולת לקבל החלטות קשות אבל נכונות. אני מאמין שהגענו להסכם הטוב ביותר שניתן להשיג בעת הזו".

עוד בנושא
5 חודשים לאחר ששוחרר: גלעד שליט הוכר כנכה צה"ל
אחרי השחרור מהשבי, גלעד שליט משתחרר מצה"ל
צפו: גלעד שליט נפגש עם עומרי כספי בארצות הברית

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully