וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: המבקר העניק ארכה להגשת תגובות לדו"ח

18.4.2012 / 6:44

מבקר המדינה נעתר גם לבקשתו של אל"מ ארז וינר לקבל לידיו עדויות ומסמכים נוספים בפרשת מסמכי הרפז. בסביבת שר הביטחון מעריכים: הממצאים יובילו לפתיחת חקירה פלילית

מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, הודיע אתמול (שלישי) כי הוא נותן ארכה למבוקרים בטיוטת הדו"ח על פרשת מסמכי הרפז, כך שיוכלו להגיב עליו עד לתאריך ה-30.4.2012. המבקר סיים את מלאכת כתיבת טיוטת הדו"ח על הפרשה, שממשיכה להסעיר את צמרת מערכת הביטחון, והעביר אותה למבוקרים, בהם הרמטכ"ל לשעבר רא"ל במיל' גבי אשכנזי ועוזרו, אל"מ ארז וינר, שר הביטחון, אהוד ברק, ראש מטה משרד הביטחון, יוני קורן, ועוד.

אל"מ וינר, שעמד בקשר ישיר עם בועז הרפז החשוד בזיוף המסמכים ושקידומו לדרגת תא"ל מעוכבת בשל מעורבותו בפרשה, עתר לבג"ץ נגד המבקר מאחר וזה סירב למסור לו עדויות, תמלולי שיחות ומסמכים שנאספו בפרשה כדי שיוכל לבסס לעצמו קו הגנה.

מבקר המדינה, באמצעות הפרקליטות, הודיע לבג"צ כי הוא ייעתר לבקשתם של וינר ועורכי דינו אל"מ אודי בן אליעזר ועודד סבוראי. הצדדים אמורים לקיים פגישה כבר ביום חמישי הקרוב. עוד הודיע המבקר כי אם הצדדים לא יגיעו לעמק השווה לגבי כמות המסמכים שיועברו לידיו של אל"מ וינר, הם ייפגשו בפני בית המשפט כדי לדון בכך בתחילת חודש מאי.

בצמרת צה"ל קיים חשש שאל"מ וינר ייחשף למסמכים שישפכו אור על התנהלות אלופים וקצינים בכירים נוספים שיגרמו למבוכה במערכת הביטחון. לעומת וינר, שר הביטחון אהוד ברק מסר את תגובתו לטיוטת מבקר המדינה, ובסביבתו הקרובה של ברק אמרו גורמים כי יש ניסיון של מספר מעורבים בפרשה לדחות את פרסום הדו"ח המלא. לדבריהם, עולים ממנו "דברים קשים וחמורים מאוד שללא כל ספק יובילו לחקירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully