וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבת לאייזנר: "שוקל לתבוע את פעילי השמאל"

18.4.2012 / 0:07

בסביבת הסמח"ט שתועד מכה פעיל שמאל דני טוענים כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה נגד הפעילים בגין תקיפה. השר ברק: "אין סתירה בין ביצוע משימות להתנהגות הולמת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

פרשת סגן מפקד חטיבת הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, מסרבת להירגע: לוואלה! חדשות נודע אמש (שלישי) כי מקורבת לקצין שתועד מכה פעיל שמאל דני עם נשקו, טענה כי הוא שוקל להגיש תלונה במשטרת ישראל נגד פעילי השמאל שתקפו אותו במהלך ההפגנה - בטענה שאלה גרמו לו לפציעה ולחבלות. זאת למרות העובדה שהרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, ביקש לבצע השלמות נוספות בתחקיר המבצעי אודות תפקודו של סא"ל שלום אייזנר, לפני שיתקבלו החלטות בעניינו.

אמש הגיע סא"ל אייזנר לבית החולים שערי צדק בירושלים כשהוא מלווה ברעייתו לאחר שהפציעה באצבעו, שכפי הנראה נגרמה במהלך ההפגנה, החמירה והוא נזקק לטיפול רפואי. כאמור, סא"ל אייזנר הותקף לטענתו באצבעותיו באמצעות מוט על ידי פעילי השמאל. עוד טוען אייזנר כי באירוע נוסף, השליכו לעברו הפעילים זוג אופניים. יש לציין כי במסגרת החקירה נעשים מאמצים לגבות עדויות מכלל המשתתפים בהפגנה, בהם הפעילים שחלק מהם מסתתר מחשש שיגורשו.

"התנהגות כזו לא הייתה מקובלת לעולם בצה"ל"

גם שר הביטחון, אהוד ברק, התבטא בעניין הפרשה ואמר בשיחות סגורות כי "אין סתירה בין ביצוע משימות להתנהגות הולמת לבין שמירה על ערכי צה"ל ורוחו". ברק הוסיף כי "האמירות המופרכות שנשמעו ביממה האחרונה, כאילו ההתנהגות החמורה והחריגה שלקה בה קצין יחיד נובעת מכורח מבצעי או מעיקרון הדבקות במשימה, לא מקובלת עלי ולא הייתה מקובלת מעולם בצה"ל".

מוקדם יותר פורסמו בערוץ 10 דברים שאמר סא"ל אייזנר, לפיהם "כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל ואת אלוף הפיקוד". אייזנר הוסיף כי "זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע, אבל בסוף השתמשתי בנשק. השתמשתי בנשק בצורה קרה כמקל, לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד, כדי לעמוד במשימה וכדי למנוע פגיעה בחיילים שלי. התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה ולא פרצו יותר".

קצין בכיר בצה"ל הגיב לפרסום הדברים וטען כי גנץ מתייחס בכובד ראש לאירוע המוגדר מבחינתו כחמור, ובשל כך ביקש להעמיק בתחקיר המבצעי. עוד הוסיף הגורם כי התחקיר המבצעי שלא ייחשף בפני חוקרי מצ"ח מתנהל במקביל לערוץ החקירה הפלילי, עליו הורה הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל דני עפרוני, ובסופו יוחלט האם להגיש כתב אישום נגד אייזנר.

פרשת הסמח"ט - כותרות אחרונות
אייזנר: "יותר חשוב להצטלם טוב מלעמוד במשימה?"
"יהיה קשה להגיש כתב אישום חמור נגד אייזנר"
גנץ ביקש לדחות את ההחלטה בנוגע להדחת סא"ל אייזנר

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully