וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקיון פסח מאוחר בקדימה: מופז מפטר את אנשי לבני

פנחס וולף

17.4.2012 / 18:11

בעוד שבמפלגתו נאבקים על ראשות ועדת הכלכלה של הכנסת, נאלץ מופז לטפל במצבה העגום של קדימה, הסובלת מגירעון של עשרות מיליוני שקלים. הראשונים ללכת: מינוייה של לבני

יושב ראש האופוזיציה החדש, שאול מופז, זימן השבוע את מרבית עובדי המנגנון של קדימה לשימוע לקראת פיטוריהם. המהלך יצא לפועל הן עקב רצונו של מופז לפנות מקום לאנשיו, והן עקב קיצוצים במפלגתו החדשה – כאשר בתום התהליך, על כל שני עובדים של לבני שיפטר מופז, יצרף רק אחד מטעמו. הבכיר מבין המפוטרים הוא יועצה המשפטי של המפלגה - איתן הברמן, שליווה את המפלגה מאז הקמתה, לאחר שקודם לכן שימש כיועץ המשפטי של הליכוד.

עד שתגיע שעתה של קדימה לממש את משנתו הכלכלית של מופז, מתחיל יושב ראש האופוזיציה בקטן – ייעול כלכלי במפלגה שקיבל לידיו. עם זאת, גורמים במפלגה אמרו לוואלה! חדשות כי לתדהמתם, גילו שעם חלק מאנשי המנגנון המפוטרים נחתמו הסכמים המכילים תנאי פרישה מפליגים, כדוגמת סעיף של חמישה חודשי הסתגלות עם פיטוריהם.

לדברי כמה מאנשי מופז שהגיעו למפלגה עם ניצחונו, ההסכמים הללו מפתיעים במיוחד נוכח העובדה שלפני מספר חודשים בלבד נאלצה קדימה ללוות מאות אלפי שקלים עקב מצבה הכלכלי העגום. ההלוואה נועדה לכסות את התקציב השוטף של פעילות המפלגה, אשר לדברי מספר גורמים בה, הגיעה לגירעון של למעלה מ- 30 מיליון שקלים – גירעון כה גדול עד שנוצר קושי בהמשך התנהלותה השוטפת.

ניסיונו של מופז לחלץ את קדימה מהבוץ נעשה בהול מיום ליום, מאחר שהמערכת הפוליטית בדרך לבחירות - גם אם ייערכו רק בעוד שנה. קמפיין בחירות ידרוש מהמפלגה לקחת הלוואות, ועליה לוודא שהבנקים יסכימו לספק אותן. אי לכך, המנגנון החדש שהרכיב מופז יתבקש להכין תכנית התייעלות כלכלית, במסגרתה, כאמור, מספר עובדי המנגנון יקוצץ בחצי - וכפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, גם משכורות העובדים בו ייחתכו באופן דרסטי.

תידחה העברת ראשות ועדת הכלכלה לידי קדימה

גורמים המתמצאים במערכת הפוליטית העריכו היום כי מלבד תכנית כלכלית, יידרש מופז להראות לבנקים גם סקרים מחמיאים, מאחר שלתוצאות הבחירות ישנה השלכה כלכלית - ירידה במנדטים משמעה תקציב שוטף נמוך יותר, כלומר יכולותיה הכלכליות של מפלגה מצטמצמות עם היחלשותה בקלפי. בעבר, כשמפלגת העבודה הייתה במצב כלכלי קשה, היא מימשה חלק מנכסיה וכך הצילה את עצמה מפשיטת רגל - אולם קדימה לא השכילה לצבור נכסים, וכעת נותרה עם גירעונות כבדים.

בתוך כך, המאבק בדבר איוש ראשות ועדת הכלכלה רחוק מלהסתיים. על פי ההסכם בין קדימה לליכוד, ב-5 במאי יחליפו ביניהן הסיעות את ועדת החוץ והביטחון ואת ועדת הכלכלה; אולם בעוד בקדימה נמשך המאבק בין מאיר שטרית ורוחמה אברהם על איוש התפקיד, מתברר שהתפקיד לא יגיע לקדימה בתאריך המתוכנן. הסיבה לכך היא שטרם הוגשה בקשה רשמית מקדימה ליו"ר הקואליציה, חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד) בבקשה לבצע את החילוף. בקואליציה הבהירו עוד לפני פסח כי הם מצפים לקבל בקשה רשמית לפני החג, אולם משלא התקבלה, אומרים כעת גורמים בקואליציה כי יזדקקו לחודש התארגנות מרגע קבלת הבקשה. עד המועד המדובר, תמשיך ראשות ועדת הכלכלה להיות מוחזקת בידי הליכוד.

מלשכתו של שאול מופז נמסר בתגובה כי "הדרישה של יו"ר קדימה לקבלת ועדת הכלכלה ידועה לכולם: לציבור הרחב כמו גם לראש הממשלה ולחברי מפלגתו. הליכוד הוא זה שפנה לקבלת חוות דעת משפטית בניסיון למנוע את העברת הוועדה, ולכן על הליכוד להחליט מה גרסתו". עוד נמסר כי "המסקנה הברורה היחידה היא שהליכוד מפחד ממעבר הוועדה לידי קדימה. המפלגה תפעל בכל הגזרות – בוועדת הכלכלה ומחוצה לה – כדי להבטיח שממשלת ישראל והעומד בראשה לא ימסמסו שוב את הדרישה לשינוי חברתי עמוק".

עוד מתחילת כהונתו של מופז:
מדוע מיהר מופז להכריז על מינוי מנכ"ל לקדימה?
מופז: "אין סיבה שעובדי המפלגה יקבלו שכר מנופח"
מופז פורש את משנתו הכלכלית: "להגדיל הגירעון"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully