וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: "אין סיבה שעובדי המפלגה יקבלו שכר מנופח"

פנחס וולף

4.4.2012 / 22:16

בישיבת הסיעה הראשונה מאז זכייתו בפריימריז, הודיע מופז כי בכוונתו לקצץ בתקני מנגנון התנועה. "הישיבה התנהלה כמו ישיבת מטכ"ל לפני תקיפה באירן", אמר אחד הנוכחים בישיבה

סיעת קדימה קיימה אחר הצהריים (רביעי) את ישיבת העבודה הראשונה שלה, מאז נבחר ח"כ שאול מופז לעמוד בראשותה. בעוד שהישיבה החגיגית יותר, זו שנערכה שלשום, התנהלה באווירה נינוחה והתאפשר לחברי הכנסת לדבר, בישיבה היום מופז היה היחיד שדיבר והוא לא אפשר לאחרים להתבטא.

מופז הציג בישיבה את עקרונות קדימה ואת האסטרטגיה שתוביל אותו בתקופה הקרובה. בין היתר, הוא דיבר גם על מנגנון התנועה והודיע לחברי הכנסת כי בכוונתו לקצץ גם בתקנים (היום ישנם כ-40 עובדים בקדימה - פ.ו.) וגם בגובה המשכורות. "הילדים שלי משרתים ביחידות קרביות ומקבלים משכורת של לא יותר מ- 12,000 שקל, אין סיבה שעובדי המנגנון יקבלו משכורות מנופחות", הוא אמר לחברי הכנסת. מופז התייחס בעיקר למשכורת של מנכ"ל המפלגה. "הוא לא ירוויח הרבה כסף, כנראה שלא יעבור את ה-20,000 שקלים", אמר.

בנוסף, לפני הישיבה הח"כים התבקשו להיפרד מהטלפונים שלהם ולהפקידם בתאים עד לתום הישיבה. "הישיבה התנהלה כמו ישיבת מטכ"ל לפני תקיפה באירן", אמרו בגיחוך גורמים שהשתתפו בישיבה. "זה פוגע באמון שחברי הכנסת מצפים לו. המצב הזה לא ראוי. באף מקום, חוץ מישיבות ועדת חוץ וביטחון, לא ביקשו מאיתנו להפקיד את הטלפונים הסלולריים שלנו. זה פשוט מגוחך".

"כרגע אנו מקשיבים, אך בקרוב נאמר את שלנו"

בהמשך, התייחס מופז לאסטרטגיה שמנחה אותו כעת – הליכה לבחירות, כאשר הדגש יהיה הנושא החברתי, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. הוא הודיע לחברי הכנסת על צוותים שבראשם יעמדו הח"כים, ותפקידם יהיה להציע רעיונות לשינוי מצע קדימה שיתאים לזמן הנוכחי.

ח|כ רוני בראון יהיה אחראי על נושא שינוי שיטת ממשל, ח"כ מאיר שטרית על תקציב אלטרנטיבי, ח"כ אבי דיכטר על חוץ וביטחון, ח"כ רונית תירוש תפעל בנושא חינוך, ח"כ רוחמה אברהם-בלילא על יוקר המחיה, ח"כ מרינה סולודקין על עליה וקליטה, ח"כ נינו אבסדזה על צעירים, ח"כ שלמה מולה על רווחה, ח"כ רחל אדטו על נושא הבריאות, ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' על תקשורת, ח"כ נחמן שי על הסברה ואסטרטגיה וח"כ ישראל חסון על נושא המיעוטים.

ב- 17 במרץ ייערך דיון סיעתי, בו חברי הסיעה יוכלו להביע את עמדתם על כל הנושאים שמופז דיבר עליהם היום, וביניהם בניית "תעודת הזהות" של קדימה, וכיצד הסיעה צריכה לתפקד. כך, לדוגמה, הוא ביקש שחברי הסיעה לא ירבו לנסוע לחו"ל, ומי שיבקש לנסוע יצטרך לקבל אישור מיוחד ממנו. זאת, בשל העובדה ש"הנסיעות פוגעות בעבודה הפרלמנטרית".

"חברי הכנסת צריכים להגיע לקניונים, לבתי הספר ולכל מקום", אמר להם מופז, והוסיף כי בציבור הערבי קדימה תוכל לקבל שלושה מנדטים. "אני רוצה שאנשים יהיו צנועים ולא ישבו במגדלי השן. צניעות, צניעות, צניעות". אחד מחברי הסיעה אמר לאחר הישיבה: "כרגע כולנו בעמדת שמיעה ובעמדת המתנה, אבל בישיבת הסיעה ב-17 לחודש נאמר מה שיש לנו לומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully