וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: "נציגו של בן לאדן" נעצר ויגורש לירדן

אבו קתאדה, המטיף האיסלמי הקיצוני ממוצא פלסטיני שנחשב למגייס כספים מרכזי לאל-קאעדה ויוצא ונכנס מבתי כלא בממלכה קרוב לעשור, נעצר שוב - רק שבועיים אחרי שחרורו האחרון

משטרת הגבולות של בריטניה עצרה היום (שלישי) את איש הדת האיסלמי הקיצוני המוכר בכינוי "אבו קתאדה", שהוגדר בעבר "שגרירו של אוסמה בן לאדן באירופה", בשל פעילותו במסגרת ארגון אל-קאעדה. כך אישר דובר של משרד הפנים הבריטי, שהוסיף כי הממשלה תמשיך במאמציה להביא לגירושו של אבו קתאדה, פלסטיני במוצאו, לירדן - שם כבר הורשע בהעדרו בפעילות טרור.

אבו קתאדה ידוע בפעילותו לגיוס כספים לארגוני טרור, בהם אל-קאעדה, ונחשב למי שהעניק השראה לטרוריסטים רבים, ובהם אף אחד מחוטפי המטוסים ב-11 בספטמבר 2001. הוא נעצר לראשונה בבריטניה בשנת 2002, ובשנים האחרונות ניהלה הממלכה מו"מ לסירוגין עם ירדן על הסגרתו - אולם עד כה מנע בית הדין האירופי לזכויות אדם את גירושו. את רוב השנים האחרונות בילה במעצר מינהלתי, אולם בפברואר האחרון שוחרר בערבות - וכעת נעצר שוב. הוא מכחיש את כל ההאשמות נגדו.

בבריטניה מגדירים את אבו קתאדה, המוכר גם בכינוי אבו עותמאן, "איום על הביטחון הלאומי". הוא הגיע לממלכה לראשונה ב-1993, עם דרכון מזויף של איחוד האמירויות, וביקש מקלט עבורו, עבור אשתו ועבור שלושת ילדיו, לאחר שעבר, לטענתו, עינויים בכלא הירדני (זו גם הסיבה שבעטיה מנע בית הדין האירופי את הסגרתו המחודשת). הוא הוכר כפליט והורשה להישאר במדינה עד 1998. בעודו ממתין לקבלת אישור שהייה קבוע, הוא הורשע בירדן בתכנןו התקפות טרור ביום המילניום. הוא נעצר, ומאז הוא מצוי לסורוגין בהליכי הסגרה. ב-2005 שוחרר לזמן מה מהכלא, אך לאחר מכן נעצר שוב.

אל-קאעדה והג'יהאד העולמי - עוד כותרות:
אחרי עשור: "המוח" מאחורי 11 בספטמבר עומד לדין
"מחבלים מתכננים פיגוע ציאניד באולימפיאדה"
המסמכים חשפו: בן לאדן תכנן להתנקש באובמה
"אירן ואל-קאעדה ינקמו יחד את חיסול בן לאדן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully