וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "עד הסבב הבא - הסנקציות על טהרן יישארו"

17.4.2012 / 1:45

בתגובה לקריאה האירנית להקלת הסנקציות על המדינה כדי לבנות אמון ולהקל על תהליך המשא ומתן, הבהירה קלינטון: "בזמן שאירן תשקול מה להציע בסבב השיחות הבא - הלחץ יימשך"

ארצות הברית הגיבה אמש (שני) בשלילה לקריאת שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, שהציע לפתור את כל הבעיות סביב תוכנית הגרעין האירנית בסבב הבא של השיחות עם המעצמות, אם יוסרו הסנקציות המוטלות עליה. מארק טונר מדוברות מחלקת המדינה האמריקאית מסר לכתבים כי "אף אחד לא מדבר על הסרת סנקציות" אבל גם כי "אנחנו רוצים לראות את אירן מגיעה עם הצעות קונקרטיות שיובילו קדימה, ובמידה זה יקרה - נגמול בהתאם" – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

מאוחר יותר הגיבה לדברים גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, שאמרה בשיחה עם כתבים בברזיליה – בה היא מבקרת – כי הסנקציות והלחץ על אירן יישארו על כנם בזמן שטהרן תשקול איזו בשורה היא מביאה לסבב הבא של השיחות בבגדד בירת עירק ב-23 במאי. בהקשר אחר, קלינטון דיברה גם על שיגור הטיל שביצעה בשבוע שעבר צפון קוריאה ועל הסנקציות המוטלות עליה, ואמרה כי "על ההנהגה החדשה של צפון קוריאה לבחון מחדש את צעדיה ולפעול להשגת מזון וחינוך עבור אזרחי המדינה".

אירן: "אפשר לעבור את התהליך בקלות"

הדברים באים, כאמור, על רקע דברי סאלחי בראיון לסוכנות הידיעות הסטודנטיאלית האירנית ISNA. בדבריו רמז סאלחי כי אירן תהיה מוכנה לוויתורים בתחום העשרת האורניום לדרגות גבוהות - אחת הדרישות העיקריות של המערב - והתנה זאת בהקלה של העיצומים המוטלים על ארצו. "אם במערב מעוניינים בצעדים בוני אמון, כדאי שיתחילו בתחום הסנקציות", אמר סאלחי. "בכוחה של פעולה מעין זו להאיץ את תהליך המשא ומתן, ולהביא לתוצאות".

"אם יהיה רצון טוב", הוסיף השר, "אפשר יהיה לעבור את התהליך הזה בקלות. נהיה מוכנים לפתור את כל הסוגיות במהירות רבה ובפשטות, אפילו כבר בפגישה בבגדד". בהתייחסו לשיחות שהתחדשו בשבת באיסטנבול בין נציגי אירן לנציגי ה"P5+1" (חמש חברות מועצת הביטחון הקבועות וגרמניה), לאחר כשנה ושלושה חודשים של הפסקה, אמר סאלחי כי הן היו "חיוביות ומועילות".

לקריאה נוספת
אירן רומזת: "מוכנים לפשרה על העשרת אורניום"
אובמה: ללא פריצת דרך נטיל עוד סנקציות על אירן
בשבת תמו שיחות הגרעין; "עוד מוקדם להקל בסקנציות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully