וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: חמושי טליבן שחררו כ-400 אסירים מהכלא

15.4.2012 / 8:57

המשטרה בפקיסטן טוענת כי מטרת המתקפה על הכלא סמוך לגבול אפגניסטן, היתה שחרורו של אסיר שנידון למוות בשל תכנון נסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר, פרבז מושארף

חמושים פרצו הלילה (ראשון) לכלא בעיר באנו, שבצפון מערב פקיסטן, סמוך לגבול אפגניסטן, ושחררו כ-400 אסירים. לפי המשטרה, אחד מהם הוא אסיר שנידון למוות בשל מעורבותו בנסיון ההתנקשות בנשיא פקיסטן לשעבר, פרבז מושארף.

"היה שם אסיר ששמו עדנאן ראשיד, שנחשב אסיר מסוכן. הוא היה המתכנן של אחד מנסיונות ההתנקשות במושארף. האנשים הללו באו עבורו ושחררו 383 אסירים נוספים", סיפר גורם במשטרה.

בכיר במשטרה ציין כי התוקפים הם גורמים איסלמים שהיו חמושים באקדחים ומטולי RPG, ומספר בני אדם נפצעו באירוע. "עשרות חמושים תקפו את הכלא המרכזי בבאנו בשעות הבוקר המוקדמות ויותר מ-300 אסירים נמלטו. היו חילופי אש כבדים, היה שימוש ב-RPG", אמר הבכיר, מיר סהיב חאן. בעקבות האירוע כוחות הביטחון הקיפו את הכלא, בו שהו לפני התקיפה 944 אסירים.

הטליבן בפקיסטן, שמקיים קשרים עם אל-קאעדה, נטל אחריות לביצוע המעשה. "שחררנו מאות מחברנו בבאנו במתקפה הזאת. כמה מאנשינו הגיעו ליעדם, אחרים נמצאים בדרכם", אמר דובר הטליבאן. יש לציין, כי בעוד הטליבן באפגניסטן ביצע בעבר מספר פשיטות על בתי כלא על מנת לשחרר אסירים, פעולות כאלה נדירות בפקיסטן.

לקריאה נוספת
דיווח: ארה"ב חיסלה מנהיג ארגון הטליבן בפקיסטן
נאט"ו מסתבכת בפקיסטן: מי פתח באש ראשון?
משבר חריף: פקיסטן בוחנת שיתוף הפעולה עם נאט"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully