וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה של רעידות: רעש אדמה נוסף היכה במקסיקו

12.4.2012 / 11:53

רעידה בעוצמה 7.1 פקדה את צפון-מערב המדינה, שעות לאחר הרעש שהורגש בבירה, מקסיקו סיטי. רעשים הורגשו הלילה גם באורגון ובקליפורניה. אתמול: שורת רעידות באוקיינוס ההודי

רעידת אדמה נוספת פקדה הבוקר (חמישי) את מקסיקו, זאת לאחר שרעש אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר היכה הלילה בחופה המערבי והורגש גם בבירה, מקסיקו סיטי. הרעש הבוקר, בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר הורגש ממערב לסונורה שבצפון-מערב המדינה, ולפי המכון הגיאולוגי האמריקאי, היה מוקד הרעש בעומק של כ-10 קילומטרים. עד כה לא פורסמה אזהרת צונאמי.

מדובר ברעידת האדמה הקשה הרביעית שמזעזעת את המדינה בחודש האחרון, כאשר בנוסף לשתיים שאירעו ביממה האחרונה, נפגעו לפני שלושה שבועות מאות בניינים בדרום-מערב המדינה בעקבות רעידה בעוצמה 7.6 בסולם ריכטר, שלוותה במספר רב של רעידות משנה.

רעידת אדמה נוספת - בעוצמה 5.9 - הורגשה הלילה בחופי מדינת אורגון שבארצות הברית, כשמספר דקות לאחר מכן הורגש רעש אדמה בעוצמה נמוכה יותר גם בחופי קליפורניה. לא דווח על נזק או על נפגעים כתוצאה מרעשי האדמה ולא פורסמו בעקבותיהם אזהרות צונאמי. יצוין כי ארבע הרעידות הללו הורגשו בתחום האוקיינוס השקט, בניגוד לשורת רעידות האדמה שהורגשו אתמול בצהריים באוקיינוס ההודי.

אתמול: רעשי אדמה היכו באוקיינוס ההודי

רצף של רעידות אדמה רבות עוצמה, לפחות שתיים מהן בעוצמה העולה על 8 בסולם ריכטר, אירעו אתמול החל משעות הצהריים המוקדמות באוקיינוס ההודי, ממערב לחופי אינדונזיה. הרעשים הורגשו ברדיוס של אלפי קילומטרים סביב המוקדים - בין היתר בתאילנד, בסינגפור ובהודו. בעקבות הרעשים, נוצרו גלי צונאמי, ובחופי אינדונזיה דווח על עלייה בגובה פני הים - אולם היא לא עלתה על גובה של מטר אחד.

בכמה מאיי תאילנד דווח גם כן על פגיעת גל צונאמי, בגובה עשרה סנטימטרים. לא ידוע לפי שעה על נפגעים או נזק באף מדינה - וגם באינדונזיה הרגיעו הרשויות, כי מלבד היסטריה ומנוסה המונית, לא נגרם כל נזק. כעבור כמה שעות, הוסרה לבסוף אזהרת הצונאמי באזור, משלא התממשה.

עוד בנושא
רעידות אדמה גם במקסיקו וארה"ב: אין חשש לצונאמי
בהלת צונאמי סביב האוקיינוס ההודי: ההתרעה הוסרה
ישראלים בתאילנד: "היסטריה, אזעקות ואנשים רצים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully