וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים בתאילנד: "היסטריה, אזעקות ואנשים רצים"

ענת שלו

11.4.2012 / 14:29

רעשי האדמה שפקדו את האוקיינוס ההודי, הורגשו גם בתאילנד ובהודו וגרמו לבהלה גם בקרב התיירים הישראלים. "זה מפחיד ואף אחד לא יודע לאן ללכת", סיפר אחד מהם

רויטרס

(צילום: רויטרס ויוטיוב, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

רעידות האדמה החזקות שהורגשו היום (רביעי) באוקיינוס ההודי סמוך לחופי אינדונזיה והחשש מצונאמי לא השאירו את הישראלים השוהים באזור אדישים. "פינו את כל השוהים סמוך לחוף למקום גבוה. יש פה היסטריה, אזעקות, ואנשים רצים", סיפר אבירם, ישראלי הנופש בריילי ביץ' שליד פוקט, לוואלה! חדשות.

רעש אדמה אדיר באינדונזיה - אזהרת צונאמי באוקיינוס ההודי. רויטרס
"פינו את כל השוהים סמוך לחוף"/רויטרס

מנדי מנדלסון, הרב הראשי בפוקט, אמר לוואלה! חדשות: "אנחנו במצב הזה בעצם כבר שעתיים-שלוש, כולם פונו מאזור החופים וסגרנו את בית חב"ד שנמצא באזור פאטונג ביץ', שהוא האזור המסוכן - אנחנו לא לוקחים שום סיכונים. הייתה בהתחלה היסטריה רבתי, כולם רצו וברחו ועכשיו כולם בעצם נמצאים באזורים בטוחים ומחכים להנחיות הבאות שיבואו, אני מניח שישארו שם עוד כמה שעות עד שתעבור הסכנה של הצונאמי. כוחות הביטחון מנהלים פה את הכל כמו שצריך, ובעצם כל מה שנותר לנו לעשות כרגע זה לשבת, לחכות ולראות מה יהיה". הרב מנדלסון נמצא מזה שנה בפוקט, שם נפתח לפני שנה בית חב"ד. "לא הייתי פה בצונאמי האחרון אבל אני יודע שהרבה אנשים מפחדים שיקרה מה שקרה אז, אבל ההיערכות והמענה שניתנו פה היו מיידים וטובים. נקווה לטוב".

אורית גפן, בת 29, שיצאה לפוקט כדי לחגוג עם בעלה שנה לנישואיהם – לא חשבה שהחגיגה תסתיים ככה. "יש פה היסטריה, מפנים פה את החופים ובמלונות מעלים את כולם לקומות גבוהות שהצונאמי לא יגיע אליהם. זה נורא מלחיץ, אני זוכרת את התמונות הנוראיות מהצונאמי ואני מפחדת שזה מה שיקרה שוב – ברגע שנוכל נעזוב את האזור, אבל כרגע אנחנו לא יכולים לעשות יותר מדי". לא ככה חשבתי שנחגוג, אני מקווה שהכל יעבור. הרעידת אדמה תפסה את כולנו בהפתעה, באמצע גן העדן הזה פה. פתאום הכל נפסק בבת אחת – האזעקה, הפינוי, אנשים די היסטריים. עוד אחרי מה שקרה ביפן שנה שעברה, אנשים פשוט בורחים לאן שהם יכולים, הרחק מהים".

גם מיכאל, שנמצא בתאילנד, סיפר על התחושות בעקבות הרעש. "אני נמצא בלאמאי ביץ' שזה כפי שהסבירו לנו במלון, המפרץ של קוסומוי, ולכן אין פה סיבה לדאגה. אבל החוף הנגדי מצוי בסכנה, וכמובן כל המטיילים שהמשיכו לקופיפי יתפללו הלילה. ישנו לא מעט לחץ בקרב התיירים והמקומיים כאחד. לא הרגשתי רעידה מכיוון שהייתי היום בשיט באיים", סיפר.

רעידת אדמה באינדונזיה, אפריל 2012. רויטרס
רעידת האדמה היום באינדונזיה/רויטרס

רעידות האדמה הורגשו בתאילנד, סינגפור והודו

מיד לאחר הרעש התמלאו הרשתות החברתיות בעדויות של ישראלים הנמצאים באזור, הם סיפרו בעיקר על בלבול. "אני בתאילנד. יש פה פקקים שלא נראו כמוהם. זה מפחיד לאללה ואף אחד לא יודע לאן ללכת", כתב מימון כהן. הוא פנה לישראלי נוסף הנמצא באזור וכתב לו: "בוא נברח לים איפה שדגנו אתמול, יש שם עץ בגובה עשרה מטרים. אחי, שמור על אחיך חזק. אני יודע שקשה אבל תחזיק מעמד. אני בחיפושים אחרי דוד שלי, הוא אמר שהוא שם".

גם אירית מירה הביעה תסכול לנוכח המצב ושאלה: "אנחנו בתאילנד, מה עושים?!?". איתמר מיכאלי הנמצא בבנגקוק תהה: "איזה פחד! מה עושים? אין כרטיסים לישראל עד מחר".

הרעשים הורגשו היום ברדיוס של אלפי קילומטרים סביב המוקד - בין היתר בתאילנד, סינגפור והודו. הרעש הראשון, בעוצמה 8.7 בסולם ריכטר, אירע ב-11:38 (שעון ישראל). מוקדו היה כ-496 קילומטרים מדרום-מערב לחופי האי סומאטרה באינדונזיה, בעומק של כ-33 קילומטרים מתחת לפני הים.

הרעש השני אירע כשעתיים לאחר מכן, סמוך לשעה 14:00. מוקדו היה באותו אזור, ועוצמתו הייתה 8.2 בסולם ריכטר - אולם הפעם המוקד היה רדוד הרבה יותר, בעומק של כעשרה קילומטרים בלבד מתחת לפני הים, ולכן סכנת גלי הצונאמי כתוצאה ממנו גדולה משמעותית.

עוד על הרעש באוקיינוס ההודי
רצף רעשי אדמה: חשש מצונאמי סביב האוקיינוס ההודי
הצונאמי בדרך: צפי הפגיעה בחופי האוקיינוס ההודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully