וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידות אדמה גם במקסיקו וארה"ב: אין חשש לצונאמי

12.4.2012 / 3:25

לאחר החזרה לשגרה לחופי האוקיינוס ההודי, גם האוקיינוס השקט מתעורר: את מקסיקו פקד רעש בעוצמה 7 בסולם ריכטר, בחופי אורגון - 5.9. עד כה לא דווח על נזק או נפגעים

אין סוף לרעשים: רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר זעזעה הלילה (חמישי) את מקסיקו, אך לפי הדיווחים עד כה ככל הנראה לא נגרם נזק משמעותי ולא היו נפגעים. הרעידה הורגשה בחוף המערבי של מקסיקו ובבירתה מקסיקו סיטי.

המרכז לאזהרות צונאמי הממוקם בהוואי לא פרסם אזהרת צונאמי בעקבות הרעידה, אולם צויין כי הרעידה בהחלט הייתה עלולה לגרום לאסון שכזה, בגלל עוצמתה והמוקד שלה. זו רעידת האדמה החזקה השלישית המכה את מקסיקו תוך פחות מחודש, כאשר לפני כשלושה שבועות נפגעו מאות בניינים בדרום מערב המדינה בעקבות רעידה בעוצמה 7.4 בסולם ריכטר, שלוותה במספר לא מועט של רעידות משנה.

אתמול: רצף רעידות באוקיינוס ההודי

בנוסף, רעידת אדמה בעוצמה 5.9 הורגשה הלילה בחופי מדינת אורגון בארצות הברית, וכדקה לאחריה הורגשה רעידת אדמה בעוצמה מעט נמוכה יותר גם בחופי קליפורניה. לא דווח על נזק או על נפגעים ולא פורסמה אזהרת צונאמי בעקבות רעשי האדמה. יצוין, כי שלוש הרעידות הללו הורגשו בתחומי האוקיינוס השקט, בניגוד לשורת רעידות האדמה שהורגשה אתמול בצהריים באוקיינוס ההודי.

רצף של רעידות אדמה רבות עוצמה, לפחות שתיים מהן בעוצמה העולה על 8 בסולם ריכטר, אירעו אתמול החל משעות הצהריים המוקדמות באוקיינוס ההודי, ממערב לחופי אינדונזיה. הרעשים הורגשו ברדיוס של אלפי קילומטרים סביב המוקדים - בין היתר בתאילנד, בסינגפור ובהודו. בעקבות הרעשים נוצרו גלי צונאמי, ובחופי אינדונזיה דווח על עלייה בגובה פני הים - אולם היא לא עלתה על גובה של מטר אחד. בכמה מאיי תאילנד דווח גם כן על פגיעת גל צונאמי, בגובה עשרה סנטימטרים. לא ידוע לפי שעה על נפגעים או נזק באף מדינה - וגם באינדונזיה הרגיעו הרשויות, כי מלבד היסטריה ומנוסה המונית, לא נגרם כל נזק. כעבור כמה שעות, הוסרה לבסוף אזהרת הצונאמי באזור, משלא התממשה.

בהלת צונאמי סביב האוקיינוס ההודי: ההתרעה הוסרה

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully