וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר הדורס מכפר גלעדי: "סכנה ממשית לציבור"

קובי דוד

10.4.2012 / 15:15

בדיון ראשוני בפרשה נפסל רישיון הנהיגה של צחי גבאי הנאשם בדריסה למוות של ראובן לבוט. אימו של הנאשם: "אני רוצה את צחי שלי בבית. הסיטואציה הזאת הזויה ולא מתאימה לנו"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

בבית המשפט המחוזי בנצרת התקיים הבוקר (ראשון) דיון ראשוני בפרשת הדריסה החמורה בכפר גלעדי בה נהרג ראובן לבוט, בן 19 מקריית שמונה, כתוצאה מפגיעה של רכב הטנדר בו נהג צחי גבאי, תושב כפר יובל בן 28. מעצרו של גבאי הוארך בתעשה ימים נוספים ורישיון הנהיגה שלו נפסל.

בתחילת הדיון דרשה עו"ד רותי כהן מפרקליטות מחוז צפון מבית המשפט שלא להקל ראש בחומרת האירוע. "הנאשם נכנס לרכבו כשהוא שיכור והחל לנסוע, שכרות פלוס מוות שווה הריגה", אמרה. "מי שנוהג ככה מהווה, לכאורה, סכנה ממשית לציבור. זו התנהגות לא נורמטיבית, אנחנו דורשים להמשיך את מעצרו עד תום הליכים כדי למצות עימו את הדין".

"יש מצב שהרגתי אותו, אני בורח מהשער כי אני מפחד שהם יהרגו אותנו"

מנגד טען סנגורו של גבאי, עו"ד דוד שפיגל, כי "המשיב פחד על חייו ולכן נמלט מהזירה. זו התנהגות סבירה של כל אדם נורמטיבי שחושש לחייו. לא נפל שום פגם בהתנהגותו של המשיב שדאג ליידע את כוחות המשטרה על המתרחש".

במהלך הדיון התייחס פרקליטו של גבאי לתפקודו במהלך האירוע, ואף הזכיר חלק מהדברים שאמר גבאי בשיחתו עם המשטרה: "מרשי התקשר מיד להזעיק את כוחות המשטרה למקום. בשיחה עם המוקדנית מעבר לקו הוא סיפר לה בקול רועד - 'יש מצב שהרגתי אותו, אני בורח מהשער כי אני מפחד שהם יהרגו אותנו'. שפיגל הוסיף כי "לא מדובר בהפקרה או ברשלנות, למשיב לא הייתה ברירה אחרת".

השופט שאהר אטרש החליט להאריך את מעצרו של גבאי בתשעה ימים נוספים וכן לפסול את רישיונו עד להחלטה אחרת. "אני רוצה לקבל את צחי שלי הביתה, כמה שיותר מהר", אמרה אימו של צחי בתם הדיון, "כל הסיטואציה הזו הזויה לנו, זה לא מתאים לנו ובמיוחד לא מתאים לצחי".

עוד על אירוע הדריסה בכפר גלעדי
אישום: "הדורס בכפר גלעדי נהג שיכור ובקלות ראש"
עורך דינו של החשוד בדריסה: "ניסו לבצע בו לינץ"
הצעיר שנדרס נטמן: "שצעירים לא ינהגו בקלות ראש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully