וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "חיסול מדענים לא יחסום צמיחת הגרעין"

9.4.2012 / 2:18

הנשיא האירני התגאה בהישגי הגרעין של מדינתו בנאום ב"יום הגרעין", זאת במקביל לדיווח כי בטהרן דוחים את יוזמתו של אובמה, לפיה ייסגר המתקן בפורדו ותופסק העשרת האורניום

נשיא אירן לא חדל להתריס נגד מדינות המערב. בנאום שנשא אתמול (ראשון) במסגרת "יום הגרעין הלאומי", החמיא אחמדינג'ד להישגיה המדעיים והגרעיניים של אירן, וכינה את תעשיית הגרעין "קטר שסוחב אחריו מגוון תעשיות". הוא ציין את תעשיית החלל, שגם היא הובילה לפיתוח של תעשיות נוספות. הנשיא האירני המשיך ואמר כי המדינה תמשיך בהתקדמות המדעית המהירה שלה, והוסיף כי "יהיה זה עיוורון לחשוב שאפשר לחסום את הצמיחה המדעית באירן דרך חיסול המדענים שלנו. אם תתנקשו באחד – מאות ואף אלפי אחרים יתפסו את מקומו".

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בפרלמנט, 1 בפברואר 2012. רויטרס
"כל מדען שיחוסל - מאות ואף אלפים יתפסו את מקומו". אחמדינג'ד/רויטרס

מוקדם יותר דווח כי באירן דוחים את יוזמתו של הנשיא אובמה לפשרה בנושא הגרעין, במסגרתה הייתה אמורה טהרן לוותר על העשרת האורניום לרמה של 20%, ולסגור את המתקן הגרעיני בפורדו, ראש תכנית הגרעין של אירן, פריידון עבאסי. לדבריו, מדובר בדרישות "לא רציונליות".

עבאסי, שצוטט בסוכנות הידיעות האירנית פארס, לקראת פתיחת השיחות באיסטנבול בין ארצו לחמש חברות מועצת הביטחון ולגרמניה, אמר כי "המתקן בפורדו חצוב בקרקע בגלל הסנקציות ובגלל האיומים בתקיפה". לדבריו, "הם (המערב) מאיימים עלינו (...) אם הם מבטיחים לנו שלא תהיה תקיפה, הרי שעליהם לשנות את טון הדיבור שלהם".

בישראל יעקבו אחר שיחות הגרעין

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לדיווחים להצעת פשרה אמריקאית לאירן, במהלך השיחות באיסטנבול, ואמר לראש הממשלה האיטלקי, מריו מונטי, כי "המדיניות שלנו בעניין אירן לא השתנתה, וזה גם מה שצריך לקרות בשיחות". נתניהו הבהיר כי "אנחנו נעקוב אחרי השיחות. הדרישות מאירן צריכות להיות ברורות: להוציא את החומר המועשר, להפסיק ההעשרה ולפרק את המתקן בקום". עוד אמר ראש הממשלה כי "כבר ראינו שאירן משתמשת בשיחות בניסיון לעכב ולהוליך שולל".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "כבר ראינו שאירן משתמשת בשיחות כדי להוליך שולל"
אירן דוחה את יוזמת הגרעין של אובמה: "לא הגיונית"
שיחות הגרעין: תעודת הביטוח של המשטר עומדת למבחן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully