וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "כבר ראינו שאירן משתמשת בשיחות כדי להוליך שולל"

טל שלו

8.4.2012 / 18:55

ראש הממשלה התייחס למו"מ שייפתח בין אירן למעצמות ביום שישי. "נעקוב אחרי השיחות", אמר בתום פגישה עם מקבילו האיטלקי, אך ציין: "המדיניות הישראלית לא השתנתה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) לשיחות הגרעין שיפתחו בין שש המעצמות לאירן ביום שישי הקרוב באיסטנבול. במהלך פגישה עם מקבילו האיטלקי, מריו מונטי, התייחס נתניהו לדיווחים על הצעת פשרה אמריקאית לאירן. "המדיניות שלנו בעניין אירן לא השתנתה, וזה גם מה שצריך לקרות בשיחות", הבהיר נתניהו. "אנחנו נעקוב אחרי השיחות. הדרישות מאירן צריכות להיות ברורות: להוציא את החומר המועשר, להפסיק ההעשרה ולפרק את המתקן בקום". עוד אמר ראש הממשלה כי "כבר ראינו שאיראן משתמשת בשיחות בניסיון לעכב ולהוליך שולל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ישראל תעקוב אחר השיחות. נתניהו עם מונטי/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מוקדם יותר, בראיון ל-CNN, התייחס לנושא גם שר הביטחון, אהוד ברק, שהרחיב את הפירוט אודות דרישותיה של ישראל משיחות הגרעין. בראיון אמר ברק כי "היינו מצפים שהסף למשא ומתן מוצלח יהיה דרישה ברורה של שש המעצמות: הפסיקו את העשרת האורניום לרמה של 20%, ואת כל האורניום שכבר הועשר לרמה של 20% צריך להוציא מאירן למדינה שלישית שעליה אפשר לסמוך". ברק הוסיף כי המשמעות של הסכמה מערבית להעשרה אירנית של האורניום עד לרמה של 20%, "תהיה שהאירנים, במחיר נמוך מאוד, קונים לעצמם את הדרך להמשיך בתכנית, בקצב איטי יותר – אבל ללא סנקציות". נתניהו וברק חלוקים גם לגבי כמות האורינום המועשר שיורשה להישאר בשטח הרפובליקה האיסלמית; בעוד נתניהו דורש את הוצאת כל חמש הטונות של האורינום המועשר מאירן, ברק הבהיר בהודעתו היום כי ניתן לאפשר מספר מאות קילוגרמים של אורניום מועשר שלא ישמשו לצרכים צבאיים. בלשכת שר הביטחון הבהירו כי אין הבדלים בין עמדתו של ברק לזו של נתניהו.

אירן: "הדרישות של אובמה לא רציונליות"

בנוסף, לדעת ברק, ישראל דורשת גם להשבית את המתקן התת-קרקעי בקום, להכפיף את הפעילות האירנית כולה לפיקוח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ולהביא לשקיפות מלאה של הפעילות החשודה כי היא משמשת לפיתוח גרעיני צבאי, בתמורה לקבלת מוטות דלק לכור המחקר.

מוקדם יותר, דחה ראש תכנית הגרעין של אירן, פריידון עבאסי, את יוזמתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפשרה בעניין הגרעין. עבאסי אמר כי דרישתו של אובמה לסגור את המתקן הגרעיני בפורדו ולוותר על העשרת האורניום לרמה של 20%, הינה "לא רציונלית".

עבאסי, שצוטט בסוכנות הידיעות האירנית פארס, לקראת פתיחת השיחות באיסטנבול בין ארצו לחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון ולגרמניה, אמר כי "המתקן בפורדו חצוב בקרקע בגלל הסנקציות ובגלל האיומים בתקיפה". לדבריו, "הם (המערב) מאיימים עלינו (...) אם הם מבטיחים לנו שלא תהיה תקיפה, הרי שעליהם לשנות את טון הדיבור שלהם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully