וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן דוחה את יוזמת הגרעין של אובמה: "לא הגיונית"

לקראת שיחות הגרעין באיסטנבול, בטהרן מסרבים לדרישת הבית הלבן לסגור את המתקן בפורדו ולהפסיק את העשרת האורניום. גורמים בוושינגטון: מדובר בתנאים בעלי חשיבות עליונה

לקראת שיחות הגרעין באיסטנבול, שאמורות להיפתח ביום שישי, באירן דוחים את יוזמתו של הנשיא אובמה לפשרה בנושא הגרעין, במסגרתה הייתה אמורה טהרן לוותר על העשרת האורניום לרמה של 20 אחוזים, ולסגור את המתקן הגרעיני בפורדו. כך אמר היום (ראשון) ראש תכנית הגרעין של אירן, פריידון עבאסי. לדבריו, מדובר בדרישות "לא רציונליות".

עבאסי, שצוטט בסוכנות הידיעות האירנית פארס, לקראת פתיחת השיחות באיסטנבול בין ארצו לחמש חברות מועצת הביטחון ולגרמניה, אמר כי "המתקן בפורדו חצוב בקרקע בגלל הסנקציות ובגלל האיומים בתקיפה". לדבריו, "הם (המערב) מאיימים עלינו (...) אם הם מבטיחים לנו שלא תהיה תקיפה, הרי שעליהם לשנות את טון הדיבור שלהם".

צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
המתקן התת קרקעי בפורדו/רויטרס

שלשום דיווח העיתון "ניו יורק טיימס", מפי גורמים דיפלומטים אמריקנים ואירופאים, כי ממשל אובמה ובעלי בריתו באירופה מתכננים לדרוש במסגרת המו"מ את סגירתו המיידית של המתקן הגרעיני התת-קרקעי להעשרת אורניום השוכן בפורדו, ליד העיר קום.

גורם אמריקני: מדובר בתנאים בעלי חשיבות עליונה

לפי הדיווח, הדרישות כוללות את הפסקת תהליכי העשרת האורניום, והוצאת המאגר הקיים מחוץ למדינה. לפי הדיווח, עמדת פתיחה זאת תהיה לפי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, "ההזדמנות האחרונה" לפתרון סוגיית הגרעין של אירן. היום אמר גורם אמריקני כי שני התנאים הללו הם בעלי חשיבות עליונה עבור המערב.

גורמים בממשל ומומחים בנושא כבר העריכו כי להנהגה האירנית יהיה קשה לקבל את התנאים האלו בשל הצורך הפוליטי הפנימי להציג עמדה נוקשה מול המערב לקראת השיחות. למרות זאת, בממשל מעריכים כי סנקציות משתקות ואיום של תקיפה ישראלית יחזקו את הטוענים באירן כי הסדר במסגרת משא ומתן עדיף מבידוד גובר וקשיים כלכליים. מנגד, מומחים אחרים חוששים כי התנאים הנוקשים יפעלו דווקא לטובת אירן.

בסוף השבוע, דיווח ה"וושינגטון פוסט" על מסר שהעביר אובמה לאירן, לפיו יהיה מוכן לקבל את קיומה של תוכנית הגרעין למטרות אזרחיות. זאת, אם המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלמית, האייתוללה עלי חמינאי, יתחייב בפניו כי הוא עומד מאחורי העמדה שמציגה אירן כל העת בפומבי, לפיה לעולם לא תנסה לפתח נשק גרעיני, ותתמיד בתוכנית גרעין "למטרות שלום" בלבד.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully