וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: "גם אם נזהה חוליה לקראת שיגור - לא נירה לסיני"

9.4.2012 / 0:05

בצה"ל מבהירים כי תקיפת חולייה, גם אם תזוהה מבעוד מועד, לא תתאפשר אם היא נערכת בשטח מצרים. גם אל המצרים מתקשים בצה"ל לבוא בדרישות: "לא יכולים לדרוש מהם דבר"

איך תתמודד ישראל עם שיגורי רקטות לעבר דרום הארץ, משטח מצרים? גורם בכיר בצה"ל אמר הערב (ראשון) כי גם במקרים בהם יזוהו חוליות טרור הנערכות לעבר ירי לדרום הארץ, "אין אישור לירות לעבר משגרי רקטות בשטח סיני".

בצה"ל חוששים כי בהיעדר הוראות ברורות, במקרה בו יאותרו מחבלים בשטח סיני רגע לפני השיגור לישראל, יעמדו הלוחמים בפני דילמה. על כן, הם ביקשו להבהיר: "אין כל כוונה לירות לעבר חוליית משגרי רקטות גם אם אנחנו רואים אותה. לא הגענו למצב הזה. אם המצב של שיגורי רקטות משטח סיני יימשך, זה ידרוש מאתנו הערכת מצב רחבה יותר. בזמן אמת, אנחנו נפנה למצרים ואולי נפעיל לחץ באמצעות האמריקאים". עם זאת, מבהיר הגורם: "העיר אילת לא תוכל לסבול התקפות טרור מהסוג הזה".

נפילת רקטה באילת ,אפריל 2012. חטיבת דובר המשטרה
"העיר אילת לא תוכל לסבול התקפות טרור מהסוג הזה". נפל הרקטה מיום חמישי/חטיבת דובר המשטרה

אך האם ניתן לסמוך על המשטר המצרי, במצבו הנוכחי? לדברי הגורמים, התיאום מול הצבא והממשל המצרי מוגדרים עדיין כטובים מאוד. גורם בכיר במערכת הגדיר את היחסים עם המצרים כ"עדינים", אך הדגיש כי בישראל לא שלחו שום מסר מאיים לעבר המצרים על רקע השיגור. "אנחנו לא במקום שבו אנחנו יכולים לדרוש מהמצרים פעולה מאסיבית. אנחנו לא שבעי רצון מהאופן שבו הם פועלים בסיני נגד תאי הטרור".

בישראל מקווים לבחירתו של סלימאן לנשיאות

במערכת הביטחון גם תולים תקוות בבחירתו של עומאר סלימאן, ראש המודיעין המצרי לשעבר, ויד ימינו של הנשיא המודח חוסני מובארק, להיבחר לנשיאות המדינה. לסלימאן קשרים ענפים בישראל, בייחוד עם שר הביטחון אהוד ברק ועם ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד. במערכת גם יודעים לספר על קשרים הדוקים של סלימאן עם מי שיתמנה בקרוב למפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, מתקופתו כראש אגף התכנון.

בסוף השבוע התייחס לירי גם ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי. "המזרח התיכון, המקום בו ממילא קצב ההתחמשות הוא הגדול בעולם, משנה את פניו ואופיו ללא הכר. ייתכן שרוחות השינוי נושאות הזדמנות ובשורה, אך בטווח הקצר והבינוני גוברים הסיכונים. אחד מהם הוא מרחב סיני- הירי לאילת, ירי שבוצע מסיני, אינו אלא ביטוי לשינוי המהותי שעובר המרחב", אמר כוכבי בטקס סיום קורס קציני מודיעין.

ראש אמ"ן ציין כי למעלה מעשר תשתיות טרור בסיני נחשפו וסוכלו בחודשיים האחרונים, וכי ארגוני הטרור ממשיכים להתבסס באזור ולחזק את אחיזתם. "למודי ניסיון יהיה עלינו להתכונן לזירות החדשות, להתגברות האיומים ולחוסר היציבות הביטחונית שתאפיין את האזור בשנים הקרובות", הוסיף.

עוד בנושא
ראש אמ”ן: ”10 תשתיות טרור נחשפו לאחרונה בסיני”
נתניהו על הרקטה באילת: ”נפגע במי שבא לפגוע בנו”
פיצוצים נשמעו באילת: שרידי רקטה נמצאו באזור מגורים

(עדכון ראשון: 22:50)

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully