וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בעלטה: הפסקת חשמל בכל קפריסין עקב תקלה

מעמיק משבר האנרגיה באי השכן, שהחל עם הפיצוץ שהחריב תחנת כוח ביולי ובעקבותיו נאלצו להשמיש גנרטורים ישנים. הלילה התקלקל גנרטור אחד, והחלה "תגובת שרשרת" ששיתקה את האי

כל תושבי קפריסין, כ-1.2 מיליון (ועוד כמה מאות אלפי תיירים) התעוררו הבוקר (רביעי) למדינה מנותקת מחשמל, לאחר שתקלה בגנרטור באחת מתחנות הכוח באי גרמה לניתוק הרשת כולה. כך אישרו לכלי התקשורת דוברי רשות החשמל הקפריסאית הלאומית.

דובר הרשות, קוסטס גבריאלידיס, מסר הבוקר לסוכנויות הידיעות כי עדיין לא לגמרי ברור מה גרם לתקלה, שאירעה לפנות בוקר בתחנת הכוח "דהקליה", המופעלת על ידי נפט. התקלה גרמה, לדבריו, ל"תגובת שרשרת", שבמסגרתה כבו כל הגנרטורים בתחנה, ולאחר מכן גם הגנרטורים בתחנת הכוח השנייה של חברת החשמל הקפריסאית, והותירו את האי כולו בעלטה.

התקלה מעמיקה מאוד את משבר האנרגיה שהחל בקפריסין בעקבות פיצוץ התחמושת הגדול ביולי האחרון, אז נותק כשליש מהאי מחשמל בעקבות פגיעה קשה בתחנת הכוח "ווסיליקוס", שנחרבה כמעט לחלוטין וטרם שוקמה. מאז, נתונה המדינה הקטנה במצב של מחסור תמידי בחשמל זמין. עקב כך, נאלצה הממשלה להשיב לפעולה תחנות כוח ישנות, ואף למחול על כבודה ולקבל אספקת חשמל מקפריסין הטורקית שבחציו הצפוני של האי, אף שהיא כלל אינה מכירה בה כמדינה. המשבר אף הביא להתפטרות הממשלה.

כל הצעדים הללו, עם זאת, לא הצליחו למנוע את התקלה הנוכחית. לפי הדיווחים, יכולת אספקת החשמל צנחה במהלך הלילה לרמה של 123 מגה-וואט בלבד, בעוד שהביקוש צפוי להגיע במהלך היום ל-576 מגה-וואט. המחסור באנרגיה מקשה כרגע על רשות החשמל להשמיש גנרטורים חלופיים, שכבר הובאו לאי בעקבות התקלה הקודמת. צוותים של חברת החשמל עומלים כעת על תיקון התקלה, והדובר הביע תקווה שהיא תתוקן במהרה. בינתיים אומרים במשטרה כי לא נרשמו במדינה בעיות נוספות בעקבות התקלה, אף שהיא השביתה, בין היתר, את מערכת הרמזורים ובקרת התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully