וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: הממשלה התפטרה בגלל אסון התחמושת

שבועיים אחרי הפיצוץ בבסיס הצי שגבה את חייהם של 12 בני אדם וגרר את המדינה למשבר אנרגיה ולסכנת הזדקקות לסיוע בינלאומי, קיבלו 11 השרים אחריות. לחץ על הנשיא להקים ממשלת אחדות

ממשלת קפריסין הגישה היום (חמישי) באופן קולקטיבי את התפטרותה, לנוכח לחץ ציבורי נרחב שהתעורר בעקבות אסון פיצוץ התחמושת ב-11 ביולי בבסיס של הצי בדרום האי, בו נהרגו 12 בני אדם. הנשיא דמטריס כריסטופיאס קיבל את ההתפטרות. על פי דובר הממשלה, 11 שריה יישארו בתפקידם כממשלת מעבר, עד למינוי ממשלה חדשה בתוך כמה ימים.

הריסות וגופות באזור פיצוץ התחמושת שאירע בבסיס הצי "אוונגלוס פלורקיס", קפריסין, 11 ביולי 2011. רויטרס
מקום פיצוץ התחמושת, לפני שבועיים/רויטרס

האסון הקשה יצר משבר אנרגיה שהעמיק את המשבר הכלכלי במדינה, התלויה רבות בכלכלת יוון הקורסת, והביא אותה אל סף בקשת סיוע כלכלי מהאיחוד האירופי. "עד היום, הצליחה קפריסין לעמוד בצרכיה הפיננסיים עד סוף השנה", הסביר לעיתונאים דובר הממשלה, סטפנוס סטפנו, "אז בשלב זה עדיין כלל לא בטוח שאכן נזדקק לסיוע חיצוני".

בשבועיים שחלפו מאז האסון, התקיימו כמה הפגנות אלפים במדינה, במחאה על המחדלים שהובילו לפיצוץ. התחמושת, שהוחרמה ב-2009 מאוניה אירנית, אוחסנה בחום לוהט, ובסמוך לתחנת כוח.

נשיא קפריסין, דמטריס כריסטופיאס, לוחץ את ידו של שותפו לקואליציה, ראש המפלגה הדמוקרטית מריוס קרויאן, ארמון הנשיאות, ניקוסיה, 28 ביולי 2011. רויטרס
האתגר הגדול של כהונתו. הנשיא כריסטופיאס/רויטרס

הנשיא כריסטופיאס, שנבחר ב-2008 לתקופה של חמש שנים, עומד כעת בפני האתגר הגדול של כהונתו. במערכת הפוליטית יש עליו לחץ כבד כעת להרכיב במקום הממשלה שהתפטרה ממשלת אחדות לאומית, שתיטיב להתמודד עם המשבר הלאומי. קריסטופיאס עצמו הבהיר היום כי אין לו שום כוונה להתפטר בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully