וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין: 12 נהרגו בפיצוץ תחמושת שהוחרמה מאירן

הפיצוץ העז בנמל של הצי נגרם ככל הנראה מהתלקחות תחמושת מהאוניה "מונצ'גורסק", שנעצרה ב-2009 בדרכה לסוריה. חלונות במרחק שלושה ק"מ נופצו ותחנת כוח הושבתה - שליש מהאי נותק מחשמל

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: טל רזניק)

אסון בקפריסין: לפחות 12 חיילים נהרגו לפנות בוקר (שני) בפיצוץ שאירע בבסיס של הצי בדרום האי, כך מדווחים כלי התקשורת במדינה. עוד כ-30 חיילים נפצעו בפיצוץ שאירע בבסיס "אוונגלוס פלוקריס" שבעיירה זיגי, וגרם לדליקת ענק שהתפשטה באזור. שעות ספורות לאחר הפיצוץ, הודיע דובר ממשלת קפריסין כי שר ההגנה והרמטכ"ל התפטרו מתפקידיהם בעקבות האירוע.

לפי דיווח סוכנות רויטרס, הפיצוץ התרחש במאגר תחמושת שקפריסין החרימה בפברואר 2009 מהאוניה "מונצ'גורסק", שנעצרה בשיתוף פעולה עם הצי האמריקאי בדרכה מאירן לסוריה, בגין הפרת הסנקציות הבינלאומיות על אירן. התחמושת שנשאה אותה ספינה, שלפי החשד נועדה להגיע לארגון חיזבאללה, מאוחסנת מאז לכידת האוניה באותו בסיס. מקורות צבאיים דיווחו לרויטרס כי כל 98 המכולות שהכילו את התחמושת האירנית התפוצצו היום.

כוחות הצלה בכניסה לבסיס הצי "אוונגלוס פלורקיס", בעקבות הפיצוץ שאירע בו, העיירה זיגי, קפריסין, 11 ביולי 2011. רויטרס
כוחות הצלה מחוץ לבסיס שבו אירע הפיצוץ/רויטרס

לפי דיווח סוכנות הידיעות הקפריסאית, הפיצוץ היום נגרם כתוצאה מהתלקחות של התחמושת, שהייתה מוטענת על אוניה שעגנה בנמל. לא ברור מה גרם לדליקה הראשונית על האוניה. בעקבות הפיצוץ נסגרה הגישה לבסיס ואיש אינו מורשה להתקרב אליו. לפי דיווח הרדיו המקומי, נשיא קפריסין ושר ההגנה הוזעקו למקום.

הפיצוץ העז גרם נזקים נרחבים גם לאזורי המגורים והמסחר בטווח רחב סביבו. בין היתר, באתר נופש הממוקם שלושה קילומטרים מהבסיס, נופצו שמשות חלונות של מסעדות על חוף הים. "כל האזור נראה כמו אחרי הפצצה", אמר עד ראייה לרויטרס.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הריסות וגופות באזור פיצוץ התחמושת שאירע בבסיס הצי "אוונגלוס פלורקיס", קפריסין, 11 ביולי 2011. רויטרס
עובדי הצלה ליד שלד מפוחם של ניידת כיבוי שניזוקה בפיצוץ/רויטרס

זמן קצר לאחר האירוע, דיווחה חברת החשמל של קפריסין כי הפיצוץ השבית את תחנת הכוח "וסיליקוס" הסמוכה - תחנת הכוח הגדולה בקפריסין. כתוצאה מכך, נותקה אספקת החשמל לכשליש מהאי. בין היתר, דווח על הפסקות חשמל בבירה ניקוסיה, הנמצאת כ065 קילומטרים ממקום הפיצוץ. "בשתי תחנות הכוח האחרות שלנו עושים ככל הניתן כדי לעמוד בביקוש", מסר דובר החברה, קוסטס גבריאלידיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully