וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודו של אסד: "בשאר לא ישרוד עוד זמן רב בשלטון"

בראיון לרשת BBC הבהיר ריפעת אסד כי רמת האלימות ברחובות סוריה גבוהה מכדי שאחיינו יחזיק מעמד בשלטון. הדוד מתגורר שנים רבות מחוץ למדינה מאז נסיון ההפיכה שביצע

"בשאר אסד לא ישרוד עוד זמן רב בשלטון" - כך מעריך ריפעת אסד, דודו של נשיא סוריה (אחיו של חאפז, אביו של בשאר), בעוד מניין ההרוגים במדינה ממשיך לעלות. בראיון עימו שפרסמה היום (שלישי) רשת BBC אמר הדוד כי רמת האלימות ברחובות סוריה גבוהה מכדי שאחיינו יחזיק מעמד בשלטון.

"הבעיות הם בכל חלקי סוריה, אין מקומות שהתחמקו מהאלימות, אז אני לא חושב שהוא יוכל להישאר בתפקיד", אמר דודו של הנשיא ממקום מושבו בפריז. "הייתי אומר, עם זאת, שהוא צריך להישאר כדי שיוכל לשתף פעולה עם הממשלה החדשה ויציע את הנסיון שיש לו".

ניסה להפיל את אחיו חאפז כשהתאושש מהתקף לב

בראיון התעקש הדוד שמשפחת אסד עדיין מקובלת למדי בקרב העם הסורי. אסד מתגורר שנים רבות מחוץ למדינה לאחר שניסה לתפוס את השלטון בשנות ה-80' מידיי אחיו חאפז, כאשר התאושש מהתקף לב. בפברואר 1982 הוא הוביל תקיפה צבאית על העיר חמה כדי לדכא את התעוררות האחים המוסלמים שם, ובמהלך הקרבות נהרגו בין 10,000 ל-25,000 בני אדם.

למרות שהאח ניסה להביא להפיכה צבאית ונשלח לגלות ב-1984, הוא הודח רשמית מתפקידו כסגן הנשיא רק ב-1998. כשבשאר הפך לנשיא בעקבות מות אביו בשנת 2000, ביקר ריפעת את המהלך. מאז החלו המהומות בסוריה לפני כשנה עלה שמו של הדוד כמועמד אפשרי לעמוד בראש מתנגדי השלטון, אך בפועל שמר על פרופיל נמוך ולא התבטא בנושא.

בתוך כך, דיווח ארגון האופוזיציה, "ועדות התיאום המקומיות", כי חיילי הצבא הסורי החופשי השתלטו אתמול על בית החולים הלאומי בחומס וגילו 78 גופות שהוסתרו בחדר הקירור של בית החולים. פעיל אופוזיציה מסר כי "איננו יודעים למי שייכות הגופות, אך כנראה שרובן שייכות לפעילי אופוזיציה משכונת באבא עמרו בחומס".

ארגוני אופוזיציה במדינה דיווחו כי לפחות 65 בני אדם נהרגו אתמול מאש כוחות המשטר ברחבי סוריה. שבעה חיילים מצבא סוריה החופשי, ארבעה ילדים ואישה היו בין ההרוגים, ויותר ממחצית מכלל ההרוגים היו בעיר חומס.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
אנאן: "אסד התחייב להפסקת אש בסוריה תוך שבוע"
בזמן שאנאן מתדרך את האו"ם: עוד פיגוע בדמשק
דיווח: קלינטון רמזה שרוסיה הסירה תמיכתה בסוריה

סרטון שהועלה אמש לרשת - צבא סוריה מפגיז את אידליב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully