וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרים נגד ברק: "פינוי בית המכפלה בחברון - מחטף"

טל שלו, יהושע בריינר ופנחס וולף

2.4.2012 / 17:44

בימין סוערים בשל החלטת משרד הביטחון לפנות את הבית אליו פלשו מתנחלים בחברון, וקוראים לנתניהו ולברק להתערב ולבטל את המהלך. בשמאל מרוצים: "ישראל מאסה בקומץ הקיצוני"

"ניסיון למחטף" – כך הגדיר היום (שני) שר החינוך, גדעון סער, את הצו שהוציא משרד הביטחון הקורא לפנות את "בית המכפלה" בחברון עד מחר בשעה 15:00. לדברי השר, אם רכישת המבנה אכן נעשתה באופן תקין, על משרד הביטחון לאפשר למתנחלים להתיישב בו. "השאלה המכרעת היא האם הבית נרכש כדין", אמר סער, "בהנחה שלבעלים יש זכות קניינית - פינוי אינו מוצדק ומשדר מסר שגוי", אמר סער. הנושא עלה אתמול בישיבת שרי הליכוד, בה ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי צוות השרים לענייני התיישבות, הכולל גם את השר בני בגין והמשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון, יבדוק את הנושא עוד השבוע.

מתנחלים פלשו לבית ליד מערת המכפלה. ועד בית המכפלה, ספק 500
"אם לבעלים יש זכות קניינית - הפינוי אינו מוצדק". בית המכפלה/ספק 500, ועד בית המכפלה

בימין געשו לנוכח הצו. השרה לימור לבנת תקפה את פינוי הבית, כינתה את ההחלטה "נמהרת", וקראה לשר הביטחון לבטל את הצו המורה על כך. "אני סבורה כי יש לנהוג בהם כבעלים החוקיים של הנכס, אלא אם יוכח אחרת. בדיוק כשם שהיו נוהגים בהם בתל אביב, או בכל מקום אחר בארץ". השר יולי אדלשטיין, לעומת זאת, אמר כי ?הוצאת צו באצטלה פרוצדורלית אינה מתקבלת על הדעת. יש לבטל את הצו לאלתר ולהמתין להכרעת הממשלה בנושא?.

"הצבא לא יבצע מחטפים"

יו"ר סיעת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, קרא לראש הממשלה "להתערב ולמנוע את פינוי בית המכפלה". הרשקוביץ הוסיף כי "מותר ליהודים לרכוש בית בארץ ישראל. יום האדמה נגמר ועל המינהל האזרחי לדאוג להרגעת הרוחות ולא להלהטתן".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר ש"קלות הדעת שבה מתקבלות ההחלטות במנהל היא חומר נפץ שיכול להביא לפיצוץ מסוכן", והוסיף כי "מגורים של יהודים בעיר האבות חברון היא זכות בסיסית במדינת ישראל. הליכוד נבחר לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון והממשלה בראשותנו לא תאפשר לגורמי שמאל שיושבים במנהל לפגוע במתיישבים". ציפי חוטובלי, חברתו לסיעה, הדגישה כי "לא ייתכן שהצבא יבצע מחטפים ויוציא צווי פינוי ערב החלטת ממשלה. בית המכפלה נרכש בכסף מלא וכדין, והממשלה חייבת להיות הריבון ולאשר את הרכישה".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "מערכת הביטחון ממלאת לשם שינוי את תפקידה, למרות ששרים בממשלה מנסים לקשור את ידיה. מדובר בממשלה שמתעלמת מהעובדה שעוד מאחז בחברון הוא עוד מוקש מיותר ומסוכן של חיכוך, זו ממשלה מופקרת ומסוכנת".

בארגון שלום עכשיו הגיבו בקורת רוח להחלטת המינהל האזרחי לפנות עד מחר את "בית המכפלה". "עם ישראל מאס בקומץ מתנחלים קיצוניים שמבקשים ליצור עובדות בשטח ולהשתלט על עוד מבנים בלב חברון", גם אם נעשתה עסקת רכישה, ללא אישור הדרג המדיני – הפלישה לבית בלתי חוקית ויש לבצע את צו הפינוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הבית יפונה עד מחר ב-15:00

מוקדם יותר נודע כי המתנחלים שפלשו ל"בית המכפלה" בחברון והתיישבו בו, אחרי שרכשו אותו מאיש קש, קיבלו לידיהם צו צבאי, החתום על ידי המינהל האזרחי, המורה להם לפנות עד מחר את המבנה. הם התיישבו בבית ביום רביעי, והצו, שיצא בהוראת פיקוד מרכז ואוגדת יהודה ושומרון, מורה כי עליהם לצאת ממנו עד מחר בשעה 15:00. הצו חתום על ידי ראש מדור מקרקעין במנהל האזרחי ובשמו של היועץ המשפטי של המנהל, קובע כי עם כניסתם למבנה, המתנחלים פגעו בסדר הציבורי.

"לאחר בחינה של הדברים, הוחלט כי יש להחזיר את המצב לקדמותו", נכתב בצו. "הכניסה אל המבנה מהווה פגיעה בסטטוס קוו בחברון ובאורח החיים התקין, פגיעה שעלולה להביא לפגיעה בנפש". בצו נכתב שתפיסת הנכס לא היתה חוקית שכן העסקה לא קיבלה אישור גורמי המנהל האזרחי, והוא מנומק בהסבר כי כניסה למבנה והמשך השהייה בו מהווים פגיעה בסדר הציבורי. יושבי הבית, שקיבלו את הצו, מוחים על ההחלטה, ואומרים כי אין בכוונתם להתפנות מהמקום. "צו הפינוי מדבר בעד עצמו ומבהיר שאין ליהודים בחברון זכות לקניין. גם לאחר בדיקת המנהל האזרחי הוכח שלא נפל כל פגם בהליך רכישת המבנה", אמרו. "הדבר היחיד שמפריע הוא עצם מגורי יהודים בעיר האבות. אנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולבטל את הצו הדרקוני האוסר על זכות קניין ליהודים בחברון", אמר אחד מדיירי המבנה.

עוד על בית המכפלה
צו פינוי למתנחלים שפלשו לבית בחברון: ”עלולים לפגוע בנפש”
שוב פלישה בחברון: פעילי שמאל התבצרו בבית בעיר
הפלישה לבית בחברון: איך רכשו המתנחלים את המבנה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully