וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו פינוי למתנחלים שפלשו לבית בחברון: ”עלולים לפגוע בנפש"

יהושע בריינר וטל שלו

2.4.2012 / 14:59

בהוראת פיקוד המרכז, המנהל האזרחי הורה למתנחלים לצאת באופן עצמאי מ”בית המכפלה” עד מחר מטעמים של פגיעה בסטטוס קוו בחברון. המתנחלים: נסרב להתפנות

המתנחלים שפלשו ל"בית המכפלה" בחברון והתיישבו בו, אחרי שרכשו אותו מאיש קש, קיבלו לידיהם היום (שני) צו צבאי, החתום על ידי המנהל האזרחי, המורה להם לפנות עד מחר את המבנה. הם התיישבו בבית ביום רביעי, והצו, שיצא בהוראת פיקוד מרכז ואוגדת יהודה ושומרון, מורה כי עליהם לצאת ממנו עד מחר בשעה 15:00. הצו חתום על ידי ראש מדור מקרקעין במנהל האזרחי ובשמו של היועץ המשפטי של המנהל, קובע כי עם כניסתם למבנה, המתנחלים פגעו בסדר הציבורי.

"לאחר בחינה של הדברים, הוחלט כי יש להחזיר את המצב לקדמותו", נכתב בצו. "הכניסה אל המבנה מהווה פגיעה בסטטוס קוו בחברון ובאורח החיים התקין, פגיעה שעלולה להביא לפגיעה בנפש". בצו נכתב שתפיסת הנכס לא היתה חוקית שכן העסקה לא קיבלה אישור גורמי המנהל האזרחי, והוא מנומק בהסבר כי כניסה למבנה והמשך השהייה בו מהווים פגיעה בסדר הציבורי.

יושבי הבית, שקיבלו את הצו, מוחים על ההחלטה, ואומרים כי אין בכוונתם להתפנות מהמקום. "צו הפינוי מדבר בעד עצמו ומבהיר שאין ליהודים בחברון זכות לקניין. גם לאחר בדיקת המנהל האזרחי הוכח שלא נפל כל פגם בהליך רכישת המבנה", אמרו. "הדבר היחיד שמפריע הוא עצם מגורי יהודים בעיר האבות. אנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולבטל את הצו הדרקוני האוסר על זכות קניין ליהודים בחברון", אמר אחד מדיירי המבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully