וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב פלישה בחברון: פעילי שמאל התבצרו בבית בעיר

יהושע בריינר

1.4.2012 / 20:26

כמה ימים לאחר פלישת המתנחלים לבית החברון, כ-30 פעילי שמאל התבצרו בבית ופונו רק לאחר מעורבות כוחות הביטחון. במקביל, נועדו נציגי המתנחלים עם נציגי המנהל האזרחי

בית נוסף בחברון הפך ל"יעד נדל"ני" מבוקש: כ-30 פעילי שמאל ופלסטינים פלשו הערב (ראשון) לבניין בשכונת תל רומיידה בחברון הנקרא "בית רופא" והתבצרו במקום, ככל הנראה כתגובה לפלישת המתנחלים ל"בית המכפלה" ביום חמישי האחרון. כשקראו כוחות הביטחון למתבצרים לצאת מהבניין, סירבו הפעילים להתפנות, ופונו בכוח על ידי כוחות ומשטרה וצה"ל.

באירוע נעצרו שלושה בני אדם בגין תקיפת שוטרים, והם ייחקרו במשטרת מרחב חברון. לדברי המשטרה, מדובר בבית בבעלות יהודית הסמוך לישיבת "שבי חברון" ומוגדר כנכס ממשלתי, שהצבא אוסר כניסה אליו. בעת הפינוי נוצרה התקהלות רבה של מתנחלים המתגוררים במבנה הסמוך, וכחות הביטחון הפרידו בין הצדדים.

בתוך כך, נציגי המתנחלים נפגשו היום עם נציגי המנהל האזרחי בבית אל והגישו להם את כלל מסמכי הרכישה הנוגעים לבעלותם על "בית המכפלה" בחברון. בפגישה נכחו בכירים במנהל האזרחי ובהם ראשי מנגנוני האכיפה והבנייה, וכן היועץ המשפטי של המנהל, שקיבלו מענה לשאלות הנוגעות לחוקיות הליך הרכישה.

מחר - ועדת השרים תדון בסוגיה

אנשי המנהל האזרחי הבהירו לעורך הדין של דיירי בית המכפלה כי אישור של הדרג המדיני לעסקה מהווה תנאי לחוקיותו וכי אישור שכזה טרם התקבל. נציג המתנחלים אף הוכיח לאנשי המנהל האזרחי כי איש הקשר הפלסטיני מרמאללה שרכש עבורם את המבנה אף שילם בשלושת החודשים האחרונים חשמל ומים, וכי עשה זאת בשמם. לטענת הדיירים, הדבר מוכיח כי לא מדובר בפלישה טרייה לבית מה שייאלץ את המנהל האזרחי אם ירצה לנקוט בהליך משפטי מסודר לפינוים.

במקביל, מחר תתכנס ועדת השרים לענייני התיישבות לדיון ראשון בסוגיית "בית המכפלה". כאמור, על פי צו של אלוף פיקוד מרכז עוזי נרקיס שהוצא לאחר מלחמת ששת הימים, עסקאות מול פלסטינים ביהודה ושומרון דורשים את אישור הדרג המדיני.

המתנחלים מקווים כי ראש הממשלה יענה לדרישתם שרי הליכוד ויכשיר בדיעבד את רכישת הבית. "אם היו לאנשי המנהל האזרחי שאלות, היום בפגישה הם קיבלו את התשובות עם סימני קריאה", אמר עו"ד דורון ניר צבי המייצג את דיירי "בית המכפלה". "עיקר שאלותיהם נגעו להסכם החלוקה בתוך הבית בין הבעלים הפלסטינים וכן על ההשתלשלות המשפטית של עסקת הרכישה והם זכו למענה מאדם מוסמך לכל סוגיה".

על אף שלא קיבל הבטחה מפורשת שבית לא יפונה, מאמין ניר צבי כי המערכת הביטחונית לא תנקוט בצעד שכזה. "כל עוד הטיפול והבדיקה בנושא הרכישה נמשכת, אינני רואה כיצד באופן ישר, אתי ומשפטי שמישהו מבצע פינוי. הציבור אמר את דברו בבחירות 2009 שהוא רוצה לראות התיישבות בחברון ואנחנו מצפים שהאמירה של ראש הממשלה תשקף את העמדה שהושמעה בבירור בבחירות". במנהל האזרחי אמרו בתגובה כי אכן התקיימה פגישה וכי סוגיית רכישת הבית נבדקת.

עוד על "בית המכפלה":
הפלישה לבית בחברון: איך רכשו המתנחלים את המבנה?
עשרות מתנחלים פלשו לבית בחברון: "קנינו אותו"
צה"ל על הפלישה לבית בחברון: "פרובוקציה מסוכנת"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully