וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל על הפלישה לבית בחברון: "פרובוקציה מסוכנת"

במערכת הביטחון יצאו נגד חדירת עשרות מתנחלים לבית בעיר האבות. "כניסה לבית שהכל נעשה בו על פי הדין לא צריכה להיעשות באישון לילה ולא אמורה להפתיע אף אחד", אמר

גורמים במערכת הביטחון ובצה"ל ביקרו הבוקר (חמישי) את הפלישה של עשרות מתנחלים לבית בן שלוש קומות בחברון, המשקיף אל מערת המכפלה ואשר עמד נטוש בשנים האחרונות. גורם צבאי מסר בתגובה לאירועים בחברון כי "הצבא רואה בחומרה רבה את ההתרחשות סביב המבנה בחברון שמהווה סיכון ליציבות הביטחונית באזור, במיוחד על רקע 'יום האדמה' שיצוין מחר. מדובר בפוטנציאל להלהיט את הרוחות. המהלך הפרובוקטיבי לא משרת את האינטרס של התושבים בחברון והנושא נבחן על ידי צה"ל ומערכת הביטחון". עוד ציין הגורם, כי "אפילו אם המבנה נרכש כחוק, כניסה לבית שהכל נעשה בו על פי הדין לא צריכה להיעשות באישון לילה ולא אמורה להפתיע אף אחד".

לדברי הגורמים, מדובר בבית פלסטיני הנמצא במוקד סכסוך ירושה בין מספר אחים והנושא אף מצוי בהליכים בערכאות משפטיות בחברון. כפי הנראה, רכשו המתנחלים את המבנה מאחד היורשים ובשלב זה בוחנת המשטרה את המסמכים שהוצגו להם. לדברי המשטרה, בבית מצויים 30 בני אדם בלבד ועד שהמסמכים ייבחנו, הוחלט להקפיא את המצב כפי שהוא כך שלא תתאפשר כניסה של מתנחלים נוספים למקום.

מדובר, כאמור, במבנה בן שלוש קומות שעמד נטוש בשנים האחרונות לאחר שבעל המקום חדל מלהתגורר במקום, כפי שעשו פלסטינים רבים שהתגוררו בעבר באזור רחוב השוהדא, הסמוך למערת המכפלה. המבנה עצמו שוכן ליד מחסום "בית המרקחת" בעיר ולחניון מערכת המכפלה. המשטרה חסמה את הכניסה למבנה ועדיין לא ברור כיצד ינהגו כוחות הביטחון. מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה גיא חזות, הגיע אף הוא במהלך הלילה למקום, אולם כאמור עדיין לא התקבלה הוראה לפנות את הנכנסים.

עוד באותו נושא:
חברי מרצ סיירו בחברון - והתקבלו בגידופים מצד פעילי ימין
מתנחלים תקפו את ח"כ זועבי: "מי יתחתן עם מחבלת"
בימין מתנגדים לסיורי הקצינים בחברון: "שיתוף פעולה מעוות"

לפניות לכתבים: יהושע - joshjosh@walla.com; אמיר - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully