וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מתנגדים לסיורי הקצינים בחברון: "שיתוף פעולה מעוות"

יהושע בריינר

12.2.2012 / 17:24

בארגוני הימין "אם תרצו" ו-"ישראל שלי", כמו גם בימין הפרלמנטרי, הביעו ביקורת על פרסום סיורי חניכי המכללה לביטחון לאומי עם ארגון "שוברים שתיקה". "מישהו בצה"ל התבלבל"

לבקר במערכת המכפלה זה בסדר – אבל לא עם "שוברים שתיקה": שני ארגוני ימין וגם כמה חברי כנסת מימין דורשים הערב (ראשון) מהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, להדיח את הגורם האחראי במכללה לביטחון לאומי, שכפי שפורסם בוואלה! חדשות, קצינים בכירים תחת פיקודו קיימו ביוזמת צה"ל סיור בחברון ביחד עם ארגון השמאל "שוברים שתיקה", ארגון שמאל האוסף עדויות של לוחמים משוחררים ששירתו בשטחים. במקביל קראו בימין לצה"ל לחקור את הנושא, אך בעיקר הופתעו לדעת כי יוזמי הסיורים היו דווקא המפקדים בבסיס היוקרתי בגלילות. "לצערנו נראה שמישהו בצה"ל התבלבל", אומרת יו"ר ארגון הימין "ישראל שלי", איילת שקד. "שיתוף פעולה עם ארגון שפועל נגד צה"ל ומדינת ישראל הוא מטופש מעשית ומעוות מוסרית. הגיע הזמן שצה"ל יחזור לערכי היסוד שלו - ניצחון על אויבנו במלחמה".

עדלאידע בישוב היהודי בחברון, מרץ 2011. אורי לנץ
"שיתוף פעולה עם ארגון שפועל נגד צה"ל ומדינת ישראל הוא מטופש מעשית ומעוות מוסרית"/אורי לנץ

בארגון "אם תרצו", המתנגד ל"שוברים שתיקה" על רקע מקורות המימון שלו והסתמכותו על דו"ח גולדסטון, מחו גם כן על הסיור. "ההחלטה לערוך סיור של קצינים בכירים עם אנשי 'שוברים שתיקה' הינה תוצאה של שיקול דעה מוטעה, החלטה שמעניקה לגיטימציה לארגון שעוסק בהכפשה שיטתית של צה"ל, חייליו ומפקדיו. ההחלטה לחשוף את קציני צה"ל למגוון עמדות ותפיסות עולם, מכל גווני הקשת, היא החלטה נכונה וראויה. יחד עם זאת, ניתן למצוא לא מעט פעילים וארגונים מכל קצוות הקשת הפוליטית שאינם מעורבים בדה-לגיטימציה של חיילי צה"ל ומפקדיו".

"כל מה שנשאר זה לשלוח את ברגותי"

גם בימין הפוליטי הופתעו לגלות על הסיור. ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב ואמר כי "כל מה שנשאר זה לשלוח את הרוצח ברגותי להעביר סיורים בחברון. 'שוברים שתיקה' הוא ארגון שמאל קיצוני שעיקר משימתו היא הכפשת חיילי צה"ל ויש להצטער שדווקא מי שנבחר להדריך קצינים הם פעיליו של הארגון שאחדים מהם בעלי עבר פלילי של התנכלות ליהודים". יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, הגיב בחריפות ואמר כי "חבירתו של חלק מהפיקוד הבכיר של צה"ל לארגונים עוינים, אנטי-צה"ליים ואנטי-ציוניים היא המשך טבעי להשפלת והדחת קצינים, צוערים ולוחמים חובשי כיפה. לא יועילו מאמציהם של המפקדים הבכירים ששנאה עצמית לארצם ולעברם ממלאים את ליבם, להביא את צה"ל לקצה השוליים. צה"ל ימשיך להיות צבא העם, משוחרר מהלקאות עצמיות ומלא אהבה לארצו המקראית. בחוסנו יעבור גם התקופה הקשה שבה מפקדיו הבכירים חלשים ממנו בהרבה".

בחברון ובקרית ארבע אומרים כי הם מזועזעים מעצם הסיור. חבר המועצה המקומי בנצי גופשטיין אמר כי "מזעזע לחשוב שצה"ל מאפשר לבוגדים להעביר סיורים בחברון. על הצבא להחליט האם הוא צבא ההגנה לישראל או שהוא עובד בשירות עוכרי ישראל. אנו מצפים מהרמטכ"ל להדיח ומהר את האחראי על הביזיון". בועז העצני, ראש ועד מתיישבי יהודה אמר כי "אנו מקווים שבצה"ל יעדכנו את הקצינים שביקרו בחברון שמדובר בארגון חתרני ומפוקפק שגם העליל על צה"ל עלילות דם. כמו כן, חשוב שידעו שלפי דוחות צה"ל והמשטרה 'שוברים שתיקה' אחראים להתססת האווירה בחברון".

מוקדם יותר פורסם בוואלה! חדשות כי ארגון "שוברים שתיקה" הדריך לאחרונה סיור בחברון, בהשתתפות קצינים בכירים הלומדים במכללה לביטחון לאומי בגלילות. הסיור נערך בעקבות בקשת המכללה לביטחון לאומי, במסגרת סיור שנקבע בתחומי החטיבה המרחבית יהודה. באירוע השתתפו כארבעים קצינים והשיחה עם פעיל "שוברים שתיקה" יהודה שאול התקיימה במתקן צבאי סמוך למערת המכפלה. במהלך השיחה התקיים דיון נוקב בין מספר קצינים לשאול. "אם אתם ביצעתם פשעים במהלך שירותכם או שאתם יודעים מי ביצע, אתם חייבים לדווח על כך למשטרה במקום לרוץ לתקשורת ולארגונים בינלאומיים", אמרו הקצינים לשאול, "אבל אתם מודים שהמטרה שלכם היא הפסקת הכיבוש אז אם זו המטרה שלכם, תקימו מפלגה ורוצו לכנסת".

במקביל פנה הפורום המשפטי למען ארץ ישראל במכתב לרמטכ"ל ולמפקד המכללות, אלוף יוסי ביידץ. "יש במפגש עם הארגון מתן לגיטימציה ואמינות לטענות קשות של הארגון שמעולם לא הוכחו", נכתב, "זהו שיתוף פעולה עם ארגון קיצוני ובלתי מייצג שכל מטרתו הוא חתירה תחת יסידות ההצדקה של מדינת ישראל להגן על עצמה ולהתקיים בכבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ביקורת מנגד על סיורי משרד החינוך בחברון

הביקורת על הסיורים התקבלה על רקע תכניתו של שר החינוך, גדעון סער, להעביר לתלמידי מערכת החינוך סיור במערכת המכפלה בחברון. מורים רבים הביעו ביקורת על תכנית זו, ו-260 מהם שלחו לשר מכתב בעניין. המורים הזהירו כי התוכנית "עושה שימוש מניפולטיבי בתלמידים ובמורים שהופכים בעל-כורחם לכלי משחק פוליטי. כאנשי חינוך, צו מצפוננו מונע מאתנו להיות סוכנים של מדיניות זו", כתבו המורים. "הסיורים מציגים קטע מן המורשת היהודית תוך התעלמות בוטה ומכוונת מאלפי שנות היסטוריה וממציאות מתמשכת של דיכוי ומחלוקת פוליטי עזה. הסתרת המציאות הינה מעשה פוליטי".

איתי שניר, מורה לפילוסופיה מתיכון אלון ברמת השרון, אחד מחותמי מכתב המורים, אינו מסכים כי העניין ערכי בלבד ולא מעורבת בו פוליטיקה. "התוכנית הזאת היא אנטי-חינוכית כי היא חד-צדדית, מגמתית, מראה לתלמידים חלק קטן מהמציאות ולא נותנת להם לגבש דעה משל עצמם", אמר שניר והסביר שהוא, כמו שאר החותמים על המכתב, לא מתנגד לעצם הרעיון של הסיורים בחברון. "סיירתי שם מספר פעמים והמציאות שם כל-כך מזעזעת שאין ספק שחשוב שכל תלמיד ואדם ייחשף אליה ויוכל להתקומם. ההתנגדות שלי היא לאופי התוכנית כפי שהיא. הסיורים צריכים לספק לתלמידים תמונה שלמה של המתרחש בחברון. חלק ממנה הוא ההתנחלות היהודית וחלק לא פחות חשוב הוא העוולות הבלתי נסבלות שההתנחלות הזו מייצרת", אמר המורה.

עוד בנושא
קצינים בכירים סיירו בחברון - עם ”שוברים שתיקה”
סיורים בחברון: המחלוקת במערכת החינוך גוברת

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully