וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות דחיית הגירוש: הפליטים יפגינו בירושלים

ענת שלו

1.4.2012 / 0:01

הפליטים הדרום סודנים, שגירושם נמנע ברגע האחרון בזכות צו מניעה זמני של בית המשפט, יפגינו מול בית ראש הממשלה, ויקראו לא להחזירם למדינה הסובלת ממשבר הומניטרי ואלימות

היום (ראשון), הראשון באפריל, היו אמורים הפליטים מדרום סודן השוהים בישראל להיות מגורשים בחזרה לדרום סודן, וזאת על פי החלטת הממשלה. עם המלצת משרד החוץ לדחות את הגירוש בשישה חודשים, וצו המניעה הזמני שהוציא בית המשפט המחוזי - נדחתה גזירת הגירוש, לפחות לעת עתה. אולם הפליטים החליטו שדווקא בתאריך בו היו אמורים לעזוב, ולקראת חג הפסח, הגיע הזמן להשמיע את קולם – והפעם בירושלים.

הפליטים, ביחד עם פעילי ארגוני הסיוע, יקיימו ב-12:30 הפגנה מול בית ראש הממשלה, אשר תקרא לנתניהו "לחוס על חייהם" של הפליטים ולא לשלוח אותם בחזרה לאלימות הגוברת בדרום סודן מדי יום. הם קוראים לראש הממשלה "להיות קשוב להערכות משרד החוץ (שנציג מטעמו חזר השבוע מדרום סודן - ע.ש) אשר מדגישות כי אין זו העת להחזירם לשם בשל המצב הביטחוני וההומניטרי המידרדר". מלבד זאת, טוענים פליטים רבים כי כתוצאה מהחלטת הממשלה הם פוטרו מעבודותיהם, וחלקם אף פונו מבתיהם.

מאות מפגינים בתל אביב נגד גירושם המיועד של פליטי דרום סודן. דרור עינב
"נרצה לחזור אל דרום סודן יום אחד, אבל אנו מפחדים שכעת מסוכן שם עבורנו". הפגנת הפליטים נגד הגירוש לפני כחודש/דרור עינב

כאמור, הממשלה החליטה בתחילת חודש ינואר לגרש בחזרה את 700 הפליטים מדרום סודן השוהים בישראל, ומוגנים תחת זכות ההגנה הקבוצתית המוענקת להן ומוסכמת ברחבי העולם. ההחלטה עברה בעקבות הכרזת העצמאות של דרום סודן וסיום המלחמה, כביכול, באזור.

אולם, דיווחים הזורמים מהמדינה מעידים על התגברות הלחימה בין הצפון לדרום ובין שבטים באזור, כמו גם על חטיפות ילדים ונשים, מקרי אונס רבים, בזיזה, רצח ומשבר הומניטרי עקב רעב ומחסור בציוד רפואי ותרופות. לפי הוראת בית המשפט המחוזי יוטל צו מניעה על גירוש הפליטים רק עד ה- 15 באפריל, אז אמורה המדינה להשיב על עתירות ארגוני זכויות האדם כנגד ההחלטה.

אם נחזור עכשיו - חיינו בסכנה

"לפני חודשיים הודיע משרד הפנים כי עלינו לעזוב לדרום סודן, ומאז איננו עוצמים עין בלילה", יאמרו נציגי הפליטים מחר לראש הממשלה, בהפגנה מול ביתו. "אנחנו פליטים, ברחנו מפני המלחמה שהתנהלה נגדנו ומרדיפות גזעניות, ולפני כמה שנים הגענו לישראל. לא שכחנו את ארצנו ונרצה לחזור אליה יום אחד, אבל אנו מפחדים שכעת מסוכן שם עבורנו. המדינה החדשה בדרום סודן, יש בה הרבה מלחמות ורעב כבד, אם נלך לשם עכשיו, חיינו וחיי ילדינו יהיו בסכנה".

"עייפנו מלברוח, אנחנו עייפים ממלחמות ומלראות מוות בכל מקום. אנו מבקשים רק להיות שקטים ולדעת שילדינו מוגנים, שיש להם מה לאכול ושנוכל לקחת אותם לרופא אם הם חולים", ימסרו המפגינים. "מר נתניהו, אנו פליטים, רובנו עברנו עינויים וסבל רבב, איבדנו קרובי משפחה, אנא הנח לנו למצוא קצת שלווה שנוכל לגדל את ילדינו בביטחון. בטל את הגירוש, הכר בכך שאנו פליטים, דאג שיתנו לנו אשרות חוקיות שנוכל לחיות בכבוד. העם היהודי ידע רדיפת רבות, מדינת ישראל הוקמה בידי פליטים. איננו אויבים, אנו ידידים. הנח לנו לשקם את הריסות חיינו ולחזור למדינתנו כאשר המצב בה יתייצב ואנו נוכל לדעת שהפעם אנו מחזירים את ילדינו אל מקום בטוח".

עוד בנושא:
בית המשפט הוציא צו זמני למניעת גירוש הפליטים מדרום סודן
מאות מחו נגד גירוש פליטים לסודן: "הגנו עלינו"
אנשי רוח קראו לנתניהו: עצור את גירוש הפליטים

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully