וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי רוח קראו לנתניהו: עצור את גירוש הפליטים

במחאה על ההחלטה לסילוק הפליטים לדרום-סודן עד סוף החודש, פנו מאות אנשי אקדמיה ואמנים בבקשה לראש הממשלה: "מדינה המציינת את השואה לא יכולה להפקיר פליטים למות ברעב"

למעלה מ-400 אנשי רוח ואקדמיה חתמו על מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לעצור את גירושם של 700 הפליטים מדרום סודן, המתוכנן לסוף חודש מרץ. במכתב שנשלח הבוקר (שלישי) מטעם פעילים לזכויות אדם, נכתב כי גירוש הפליטים, אשר רובם ילדים, יסכן את חייהם. "אנו פונים לרגש ולמחויבות המוסרית ודורשים שלא לגרש 700 יוצאי דרום סודן והפקרתם למלחמה, לרעב ולמחלות", נכתב.

פרט לעצומה - עליה חתומים, בין היתר, הסופרים עמוס עוז, דוד גרוסמן, א.ב. יהושע ויהושע סובול, השחקנים משה איבגי וחנה מרון, והזמרת יהודית רביץ - מתוכננת הפגנה במוצאי השבת הקרובה ברחבת הסינמטק בתל אביב, בה ינאם הסופר אייל מגד, החתום על המכתב.

בפנייתם לראש הממשלה, קראו החותמים להזדהות עם "פליטים שחוו על בשרם רדיפות גזעניות", מצד מדינה המציינת בכל שנה את יום השואה, כשהם מצרפים מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, המתאר את המצב ההומניטרי בדרום סודן ומציג תמונה עגומה של אלימות ורעב במדינה החדשה.

"מדובר ב-700 בני אדם, אשר למעלה ממחציתם ילדים, המבקשים מאיתנו סיוע והגנה עד אשר יוכלו לחזור בבטחה לבתיהם. מוטלת עלינו החובה המוסרית להיענות לבקשה זו בחיוב", אמר פרופ' דניאל בלטמן, חוקר שואה וראש המכון ליהדות זמננו באוניברסיטה העברית, אשר חתום על המכתב. "הדאגה לשלומם של הפליטים נובעת בעיקר מהסכסוך המתפתח בין דרום סודן ובין ממשלת חרטום שעד היום כבר הביא לשורה של התקפות", הוסיף.

בסוף חודש ינואר הודיעה רשות ההגירה והאוכלוסין שעל כל מבקשי המקלט מדרום סודן לצאת מישראל עד לסוף חודש מרץ השנה, זאת לאור העצמאות בה זכתה המדינה. לטענת משרד הפנים ומשרד החוץ, המצב במדינה יציב ובטוח, זאת בניגוד להערכות האו"ם המצביעות על מציאות עגומה הרבה יותר, אשר עשויה אף להחריף בחודשים הקרובים.

דו"ח האו"ם צופה כי דרום סודן תידרש לכמות הולכת וגדלה של סיוע דחוף במזון, בשל הקונפליקטים הפנימיים ושטף הפליטים מצפון סודן. אספקת המזון לאוכלוסייה הנזקקת היא "מרוץ נגד הזמן", הסביר האחראי מטעם הארגון לדרום סודן, כריס ניקוי. לדבריו, התחזית משערת את המצב שישרור במדינה החל מעונת הגשמים בעוד חודש, אך כבר היום סובלים כמיליון תושבים במדינה ממחסור חמור במזון.

עוד על המאבק על גורלם של הפליטים הסודנים:
אזרחי דרום סודן יגורשו: "מה יהיה עם הילדים?"
ח"כ בן ארי מציע לתושבי רמת אביב: "אמצו פליט סודני"
בדרום תל אביב הפגינו: "לסלק 200 אלף מסתננים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully