וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי דרום סודן יגורשו: "מה יהיה עם הילדים?"

ענת שלו

1.2.2012 / 0:14

רשות האוכלוסין הודיעה כי פליטים מדרום סודן ייאלצו לחזור למולדתם בעקבות הכרזת העצמאות של ג'ובה והם יוכלו לקבל סיוע כספי מישראל. "עדיין מסוכן שם", אומרים הפליטים

פליטים מדרום סודן יידרשו לעזוב את ישראל עד אפריל: רשות האוכלוסין וההגירה הוציאה אמש (שלישי) הודעה ובה היא קוראת לפליטים מדרום סודן השוהים בישראל "לשוב למולדתם מרצון", זאת בעקבות ההכרזה על עצמאותה של מדינת דרום סודן. ההחלטה התקבלה על ידי שר הפנים והרשות מציעה סיוע לאזרחי דרום סודן המעוניינים לשוב מרצונם, ובו ליווי ומענק בסך אלף אירו לאדם החל מהראשון בפברואר עד ה-31 במרץ.

עוד נכתב כי נציגי הרשות נקטו בימים האחרונים בפעולות שונות להבאת המידע לידיעת הקהילה הדרום סודנית, כולל פרסום באמצעי התקשורת וחלוקת מנשרים. במכתב הובהר כי החל מחודש אפריל, יינקטו פעולות אכיפה כנגד שוהים בלתי חוקיים מדרום סודן אשר לא יעזבו את ישראל מרצונם, ולא תתאפשר להם קבלת סיוע כספי".

נטלינה אליאס קירבה בת 46, המתגוררת בנהריה עם שלוש ילדיה, עזבה את דרום סודן לפני 13 שנים, והגיעה לישראל, לאחר דרך ארוכה, לדבריה, לפני מספר שנים. בשיחה עם וואלה! חדשות היא תיארה את ההלם שאחז בה למשמע ההחלטה על גירוש פליטים חזרה לדרום סודן ואמרה כי היא לא מבינה למה הממשלה קיבלה את ההחלטה הזאת "ואיך הם לא דואגים לילדים שלנו". אליאס הוסיפה כי "זו החלטה מאוד לא חכמה, בלשון המעטה. אנחנו כאן מספר שנים, רק עכשיו יש עצמאות בדרום סודן, לאחר מלחמה מטורפת והיא עדיין מאוד מסוכנת." נטלינה הסבירה כי הילדים שלה לא מכירים מציאות אחרת, וביקשה "רק שיתנו לנו זמן להתכונן, להכין את הילדים שלנו. מה אני הולכת לעשות איתם. הכל רק נבנה שם, גם בתי הספר. אני כבר הרבה זמן מחוץ לשם, איך אני אחזור לשם?".

"לוודא כי לא נשקפת להם סכנה"

ממוקד א.ס.ף, ארגון סיוע לפליטים נמסר בתגובה להכרזה: "השר ישי מנסה להציג עצמו כמי שמתמודד עם סוגייתה פליטים ומניף את שוט הגירוש מעל ראשם של פחות מ- 1500 דרום סודנים כאילו הם לב הבעיה, בעוד ממשלת ישראל אינה מתמודדת למעלה מ- 45 אלף מבקשי מקלט הממשיכים לחיות בישראל ללא מעמד או זכויות".

בארגון הוסיפו כי המצב בדרום סודן רחוק מלהיות שקט: "בסודן התחוללה אחת ממלחמות האזרחים הקשות באפריקה אשר גבתה את חייהם של מיליונים והותירה רבים עקורים ופליטים במשך עשרות שנים. המצב הביטחוני במדינה אינו יציב, ובחודש האחרון אנו עדים ללחימה אשר גבתה את חייהם של אלפים כאשר 50 אלף אנשים נאלצו לנוס מבתיהם". אורית רובין, מנהלת הסיוע הפסיכו-סוציאלי בארגון, הוסיפה: חודשיים להתארגנות אינו זמן מספיק למשפחות ולילדים להכין את עצמם לעזיבה במיוחד אחרי שנים ארוכות בישראל".

רן כהן, מנכ"ל ארגון רופאים לזכויות אדם הגיב על ההודעה מטעם רשות האוכלוסין ואמר כי "האמנה הבינלאומית להגנה על פליטים, כמו גם עקרונות השמירה על שלומם ובריאותם של מבקשי המקלט המדיני, צריכה להוות את העקרונות המנחים של ישראל בכל פתרון בו תבחר". כהן ציין כי על מדינת ישראל "לוודא ולהבטיח מעל לכל ספק כי לא נשקפת כל סכנה לאזרחי דרום סודן אשר יתבקשו לחזור לשם ולאפשר לכל מבקש מקלט דרום סודני המביע חשש מחזרתו למדינה הצעירה".

עוד בנושא:
ישראל ודרום סודן כוננו יחסים, ומה עם הפליטים?
ח"כ בן ארי לתושבי רמת אביב: "אמצו פליט סודני"
כ-150 פליטים סודנים גורשו מישראל מרצונם

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully