וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ודרום סודן כוננו יחסים, ומה עם הפליטים?

פנחס וולף

28.7.2011 / 15:40

משרד החוץ הודיע על הסדרת היחסים הרשמיים עם המדינה הטרייה. טרם ברור מה משמעות ההכרזה, אך דבר ברור: מעמדם הארעי של אלפי מהגרי עבודה דרום-סודנים בישראל מונח כעת על כף המאזניים

הממשלה הודיעה הבוקר (חמישי) על כינון יחסים דיפלומטיים רשמיים עם המדינה הטרייה דרום סודן, שהכריזה על עצמאותה לפני שלושה שבועות. ההיבטים המעשיים של ההכרזה טרם התבררו, והם ידונו בשבועות הקרובים. לא נמסר אם תיפתח שגרירות או קונסוליה במדינה, בה שוהה בימים אלה נציג משרד החוץ יעקב רווח, המייצג בה משלחת דיפלומטית קטנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פליטים במרכז קהילתי בנווה שאנן, דרום תל אביב. כינון היחסים דווקא מאיים על גורלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בנושא:
דרום סודן - לידתה של מדינה חדשה
גם מהגרי העבודה חגגו בתל אביב
נשיא הדרום מבטיח: שלום עם הצפון

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מסר לעיתונות הודעה קצרה, בה כתב כי שיתוף הפעולה בין ישראל לדרום סודן יתבסס על יסודות איתנים, שינחו אותן לקיים יחסים ידודתיים מתוך שוויון וכבוד הדדי. לפני שבועיים, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם נשיא דרום סודן, סלבה קייר מייארדיט, איחל לו ולבני עמו הצלחה, ואמר לו כי ישראל מכירה במדינתו כ"ארץ שוחרת שלום".

ב-9 ביולי הפכה המדינה מוכת המגיפות והמלחמות לאומה ה-193 בעולם, לאחר שתושביה קיימו משאל עם והסכימו להיפרד מאחיהם בצפון, בתום עשורים של סכסוך גבולות. אלפי פליטים בישראל ציינו אף הם את הכרזת העצמאות של המדינה, אך בתום החגיגות, רבים מהם תוהים מה יעלה בגורלם. משרד הפנים טרם הבהיר האם הפליטים יגורשו בחזרה לארצם, והאם יורשו להיכנס שוב לישראל, במידה ויצאו ממנה לזמן קצר כדי לבקר את קרוביהם, שנותרו מאחור.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully