וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גם בדרום ת"א חגגו את עצמאות דרום סודן

יעל אבן-אור

10.7.2011 / 20:01

מאות פליטים חגגו את הכרזת העצמאות של דרום סודן. אחרי שנים של מלחמות ומיליוני הרוגים, סוף סוף הם מרגישים שיש להם בית, אך מוסיפים שבשל רעב ומחלות עוד מוקדם לחזור. צפו בחגיגות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

חברי הקהילה הדרום סודנית בישראל חגגו היום (ראשון) את הכרזת העצמאות של מדינתם, שהתקיימה אתמול. כמה מאות מהם נפגשו במרכז האירועים "לילות לבנים" בבית פנורמה בדרום תל אביב, ונופפו בדגלי המדינה החדשה, כשהם עוטים תלבושות מסורתיות.

"הדפסנו חולצות עם סמלי ירושלים כי אנחנו תומכים גדולים של ישראל. בנוסף, כנוצרים, ירושלים היא עיר קדושה עבורנו", אמר וויליאם אקון, ממארגני האירוע. "אני רואה שאנשים כאן מאוד שמחים, אפשר לראות את זה על הפנים שלהם. אמנם היינו אזרחים סודנים, אבל הרבה זמן לא באמת הרגשנו ככה. עכשיו אנחנו מרגישים חלק ממדינה אמיתית".

אורית רובין, מארגון א.ס.ף (ארגון סיוע לפליטים), ציינה כי החגיגות שמתקיימות כעת בישראל "צריכות להזכיר לנו ממה האנשים האלה ברחו ומה לא היה להם עד עכשיו. חבל שלא השכלנו להתייחס אליהם בצורה הוגנת עד כה".

"תהליך החזרה דורש הרבה תמיכה והכנה"

למרות השמחה הגדולה על הכרזת העצמאות, הפליטים שברחו מסודן לישראל סיפרו כי עוד מוקדם לחזור הביתה. "זה ייקח עוד זמן עד שניתן יהיה לחזור לדרום סודן, מבלי למות שם ממחלות רעב או מלחמה", הסביר אקון. אורית רובין הוסיפה כי "זה מאוד משמח שלדרום-סודנים יש כעת תקווה והם מרגישים שיש להם לאן לחזור אבל זה לא תהליך פשוט והוא דורש הרבה תמיכה והכנה. צריך לזכור שמדובר בבני אדם, ביניהם ילדים, שלא היו בדרום סודן הרבה מאוד שנים וחלקם אף נולדו במהלך המסע ולא ראו מימיהם את המדינה".

סודן הייתה המדינה הגדולה באפריקה, ואוכלוסייתה מנתה כ-44 מיליון בני אדם. כשמונה מיליון וחצי מהם הם כעת אזרחי הדרום. הם זוכים לעצמאות בתום עשרות שנים של מלחמות, שבהן נהרגו למעלה משני מיליון בני אדם וכארבעה מיליון נעקרו מבתיהם. על ההיפרדות מהצפון הוחלט במשאל העם שנערך בדרום בדיוק לפני חצי שנה, ב-9 בינואר, בו הצביעו 99.7% מתושביו, רובם נוצרים ופגאנים, בעד היפרדות מהצפון הערבי-מוסלמי ברובו.

עוד על הכרזת העצמאות של דרום סודן:
היסטוריה באפריקה: דרום סודן הפכה רשמית למדינה
דרום סודן חוגגת עצמאות: "נולדים מחדש"
נשיא דרום סודן בהשבעתו: "נפעל לשלום עם הצפון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully